Jak znaleźć genialne produkty i odbiorców, którzy je kupują? Ecommerce opiera się właśnie na tym. Głównym celem jest znalezienie punktu potrzeb klienta i produktu, który go rozwiąże. Z reguły jednak lepiej unikać artykułów i sugestii, takich jak „Najlepsze produkty 20XX”. Często koncentrują się one na rozwijającym się trendzie, a nie na czymś, co zapewni długoterminowe źródło dochodów.
Znalezienie odpowiedniego produktu, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz grę, czy rozszerzenie oferty produktów, zaczyna się w tym samym miejscu.
Zrozumieć klienta
Musisz głęboko zanurzyć się w grupie docelowej, aby zrozumieć problemy, które napotykają, i dowiedzieć się, jak możesz je rozwiązać. Wyobraźmy sobie, że chcesz kierować reklamy na nowy rynek macierzysty. Zanim pomyślisz o jakichkolwiek nowych produktach, powinieneś przejrzeć jak najwięcej nowych forów dla mam, FAQ i recenzji.
Z tych miejsc możesz wygenerować kilkanaście lub więcej pomysłów. Gdy masz już kilka pomysłów na produkty, zanim zainwestujesz w e-commerce, sprawdź, czy masz szansę zobaczyć na nie ogólne zapotrzebowanie.
Zidentyfikuj trendy, stałe lub rosnące produkty
Jednym z największych błędów, jakie popełniają specjaliści od e-commerce, jest wskoczenie na modę najnowszego trendu. Spinnery są tego najlepszym przykładem- ogromny boom, którego doświadczyli w popularności, spowodował, że ogromna liczba ludzi spieszyła się, aby je kupić. Ale jeśli spojrzysz na trendy wyszukiwania, zobaczysz, że to była tylko chwila i ta moda przeminęła.
Musisz znaleźć coś, na co jest teraz popyt, ale gdzie jutro będzie również popyt. Osiągnięcie sporej liczby sprzedaży w ciągu zaledwie 6 miesięcy, a następnie zanikanie popytu, świadczy o szybkim zakończeniu działalności.
Uderzaj w:
1 – Podstawowe potrzeby – rzeczy, których ludzie zawsze będą potrzebować i których będą stale szukać.
2 – Produkty o stałym wzroście – Te, które początkowo były trendem, ale mają siłę utrzymującą się i stale zyskują na popularności, bez oznak znikania.
Określ popyt rynkowy
Istnieje duża różnica między pomysłami, które czerpiesz z Internetu, a tym, co zamierzasz sprzedać. Teraz musisz przejść do Planera słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się, czy te produkty są opłacalne z komercyjnego punktu widzenia.
Jest kilka rzeczy, których będziesz mógł się dowiedzieć z tego źródła:
-Słowa kluczowe długi ogon – jest to świetne rozwiązanie dla działań seo.
-Średnia miesięczna liczba wyszukiwań – im wyższa liczba, tym więcej osób jej szuka.
Ok, więc przejście przez ten proces nie powinno zająć więcej niż godzinę i powinno dać ci kilka pomysłów na produkt. Następnym krokiem jest uzyskanie prawdziwych danych i sprawdzenie, co najlepiej się sprzedaje.
Zwiększ sprzedaż dzięki marketingowi wpływowemu
Prawdopodobnie nie będziesz mieć jeszcze odbiorców tego nowego produktu, co utrudnia ocenę jego rzeczywistej rentowności. Zamiast wyrzucać mnóstwo pieniędzy na płatne reklamy lub promocje, współpracuj z kimś, kto ma odbiorców, i poproś ich o wypromowanie go za prowizję lub gratis.