Filmy wizerunkowe od podszewki – czyli jak promować własną firmę

wizerunek

Budowanie prestiżu marki

Ostatnimi czasy filmy wizerunkowe stały się coraz popularniejszym sposobem na budowanie prestiżu marki, wspieranie prowadzonych kampanii marketingowych oraz wizerunkowych, a także zapoznawanie potencjalnych klientów z profilem firmy oraz prowadzonej działalności, a także oferowanymi przez nią towarami i usługami. Pomimo rosnącej popularności tego rodzaju środka przekazu, wiele osób nadal w sposób nie do końca właściwy rozumie samą jego ideę, wskutek czego przy tworzeniu własnych produkcji audiowizualnych popełnia błędy, których mógłby z powodzeniem uniknąć, stosując się do podstawowych zasad tworzenia tego rodzaju filmów oraz pojmując, jakie właściwie zadanie mają one do spełnienia.

Oddziaływanie na różne grupy docelowe

Podstawowym założeniem filmów wizerunkowych jest przybliżenie firmy klientom oraz budowanie pozytywnego wizerunku oraz relacji, które wyróżniać ją będą spośród innych funkcjonujących na rynku podmiotów. Stąd też niezwykle ważnym staje się już samo tylko stworzenie koncepcji tego rodzaju produkcji, która w większości przypadków bezpośrednio przekładać się będzie na pomyślny etap jej realizacji oraz przewidywane oddziaływanie na odbiorców tego rodzaju przekazu. Koniecznie więc należy zastanowić się, do jakiej grupy odbiorców (grupy docelowej) adresowany ma być tworzony przez nas materiał, co determinować będzie podejmowane w dalszej części procesu produkcyjnego decyzje. Inne środki perswazji oraz techniki oddziaływania dopuszczalne będą w przypadku spotów adresowanych do odbiorców w postaci kontrahentów współwystępujących na rynku (wtedy bowiem nastawić będziemy się mogli w głównej mierze na przedstawienie firmy poprzez wskazanie jej udziałów w rynku, stosowanych technologii oraz metod produkcyjnych, a także innej wiedzy o charakterze specjalistycznym), inne natomiast w sytuacji, kiedy odbiorcami naszego spotu będą osoby niezwiązane z branżą, które będą miały być zachęcone do skorzystania z oferowanych przez nas towarów i usług (w takiej sytuacji lepszym wyjściem pozostawać będzie odejście od wiedzy specjalistycznej na korzyść prostszych środków przekazu, ukazujących naszą firmę w pozytywnym świetle oraz zestawiającym ją z konkurencją).

Realizacja filmu

Opracowaną koncepcję oraz przygotowany na jej podstawie scenariusz musimy następnie przełożyć w procesie realizacji filmu na produkcję, która wyróżniać się będzie spośród konkurencyjnych spotów. Zapewnić to może wykorzystanie w procesie produkcji oraz montażu profesjonalnego sprzętu nagraniowego oraz zaopatrzenie się w licencje do użycia w nim dobrze pasowanej do klipu muzyki oraz efektów dźwiękowych, a także powierzenie montażu materiału profesjonalistom, zajmującym się na co dzień realizacją obrazu i dźwięku. Osoby takie przydadzą się też zresztą na wcześniejszym etapie zbierania materiału do klipu, służąc swoją wiedzą i doświadczeniem dla uzyskania jak najlepszego efektu końcowego.

Wybór miejsca prezentacji

Nawet najlepszy film wizerunkowy nie osiągnie zamierzonego efektu, jeśli nie zostanie on w sposób odpowiedni przedstawiony docelowym odbiorcom. Należy więc zadbać o to, by umożliwiona została jego niezakłócona ekspozycja w tych miejscach oraz w tych sytuacjach, gdzie rzeczywiście będzie on mógł oddziaływać na klientów lub kontrahentów. Dobrym pomysłem będzie wykorzystywanie go na wszelkiego rodzaju targach, prelekcjach oraz eventach organizowanych przez firmę, gdzie w łatwy sposób budować będzie można proste, pozytywne skojarzenia z promowaną przez siebie marką.

Więcej informacji na temat filmów wizerunkowych znajdziesz na: www.krotkieformy.pl

1 Komentarz

  1. Paweł pisze:

    ciekawy artykuł, zgadzam się z autorem dobry film promocyjny marki lub produktu na pewno przełoży się na zysk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *