Łączenie pozycjonowania i kampanii Google Ads czyli sposób na skuteczną i efektywną promocję w Google

Jeśli interesujemy się branżą SEO raz na jakiś czas natkniemy się na odwieczną dyskusję, której przekaz można zamknąć w jednym pytaniu – “co lepiej wybrać, pozycjonowanie czy reklamy Google Ads?”. Czy rzeczywiście warto zaprzątać sobie głowę takimi dylematami? Przekonaj się, jakie efekty uzyskasz, łącząc oba te rozwiązania.

Zmasowany atak – zatroszcz się o ekspresowy i długoterminowy efekt

Kampania Google Ads doceniana jest za to, że pozwala nam cieszyć się natychmiastowymi efektami. Reklamę możemy uruchomić szybko, w ten sposób od razu zwiększyć naszą widoczność i pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność naszej marki. W dodatku możemy przyciągnąć ten rodzaj klientów, na których najbardziej nam zależy. Kampanie Google Ads mogą być bowiem kierowane do osób danej płci, w konkretnym wieku i o określonych zainteresowaniach.

Pozycjonowanie stron internetowych też może przynieść szybkie efekty, szczególnie jeśli do tej pory nigdy nie pozycjonowaliśmy naszej witryny. Rezultaty, które możemy w ten sposób osiągnąć, mają jednak znacznie bardziej trwały charakter. Nadal jednak trzeba stale podejmować wysiłki, by utrzymać pozycje i by wielomiesięczna praca pozycjonerów nie poszła na marne.

Oba te działania uzupełniają się. Reklama Google Ads sprawi, że zaskarbimy sobie większe zaufanie odbiorców i szybko staniemy się widoczni dla danej grupy docelowej. Z kolei audyt SEO, publikowanie treści, dobór słów kluczowych, pozyskiwanie linków i inne działania, składające się na pozycjonowanie strony:

1. przyczynią się do tego, że nasza strona na długo zagości w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę;

2. pozwolą nam zwiększyć liczbę zapytań ofertowych.

Nie ograniczaj się tam, gdzie wybór nie jest potrzebny!

Podczas prowadzenia naszej działalności dość często będziemy rozważać, która ścieżka działania najbardziej się nam opłaca. Czasem zamiast takiego rozgraniczenia między opcją A i opcją B, lepiej będzie postawić na połączenie obu dróg, by wydobyć z każdego wariantu wszystko to, co w nim najlepsze.

Wątpliwości dotyczące zasadności takiej decyzji nierzadko mają biznesy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. W końcu firma przeważnie nie dysponuje wtedy zbyt dużym budżetem na pozyskiwanie klientów. Nawet wtedy dobrze będzie jednak rozdzielić środki, jakimi na daną chwilę dysponujemy, między pozycjonowanie stron a Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *