Mały sklepik – pomysłem na własny biznes

Założenie i urządzenie małego osiedlowego sklepiku nie jest łatwym zadaniem. Przede wszystkim należy znaleźć odpowiednią lokalizację. Najlepiej, by sklep znajdował się w pobliżu skupiska ludzi – na osiedlu, w centrum miasta, obok szkoły, dworca, zakładu pracy czy atrakcji turystycznej. Trzeba też sprawdzić, ile sklepów znajduje się w okolicy i jaki asortyment jest w nich oferowany. Jeżeli w okolicy jest dużo sklepów, znajdźmy inne miejsce.

Może warto zastanowić się nad lokalizacją na terenie mniej zaludnionym, na którym brakuje usługi, którą chcemy zaoferować. Trzeba też określić profil swego biznesu, czy będziemy sprzedawać tylko artykuły spożywcze czy może też chemię, prasę, itp.

Istotną sprawą jest znalezienie odpowiedniego pomieszczenia. Nawet niewielki sklepik wymaga sporej powierzchni. Należy nie tylko zapewnić klientom komfort kupowania, ale też zadbać o jak najlepsze warunki przechowywania towaru. Przyda się też choćby nieduże pomieszczenie biurowe.

Im bogatsza będzie oferta sklepu, tym klienci będą bardziej zadowoleni, a tym samym wzrośnie nasza szansa na większe zyski. Nie lada wyzwaniem jest wybór dostawców. Wprawdzie na rynku jest dużo różnego rodzaju hurtowni, ale nie każda z nich oferuje usługi na wysokim poziomie.

Wyposażenie sklepu

Wszystkie produkty sprzedawane w naszym sklepie trzeba właściwie wyeksponować i przechowywać w odpowiednich warunkach. Sklep musi być fachowo wyposażony, zwłaszcza jeśli sprzedajemy produkty spożywcze.

Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie mebli, w przypadku sklepu spożywczego czy wielobranżowego nie wystarczą tylko półki i regały sklepowe. Niezbędne będą lodówki, lady chłodnicze, zamrażarki, pojemniki na pieczywo, lada ekspozycyjna na ciasta i inne słodkości.

Trzeba pomyśleć o właściwym oświetleniu sklepu i produktów w nim sprzedawanych. Podczas upałów przyda się klimatyzator. Niezbędnym elementem wyposażenia każdego sklepu jest kasa fiskalna.

Reklama sklepu

Dobrze jest pomyśleć o reklamie sklepu w lokalnych mediach, w prasie, na portalach internetowych, wyrobić banery i porządny szyld. Wybierzmy łatwą do zapamiętania, oryginalną nazwę sklepu. Warto założyć też stronę internetową sklepu oraz konto na Facebooku.

Godziny otwarcia sklepu powinny być dogodne dla klientów, by każdy miał możliwość zrobienia zakupów. Jeżeli zatrudniamy sprzedawców, niech będą to osoby miłe, mający dobry kontakt z klientami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *