Masz warsztat samochodowy? Sprawdź, jak sprawić aby był tym zaufanym!

509437374

Większość ludzi nie chce korzystać z nowo powstałego warsztatu samochodowego i woli trzymać się tego, któremu ufają. Upewnij się, że jesteś jednym z tych zaufanych warsztatów samochodowych.

Zmniejsz wskaźnik rotacji pracowników i kontrahentów

Dbanie o kwestię niezawodności i spójności jest niezwykle ważne podczas prowadzenia warsztatu samochodowego. Jest to trudne do osiągnięcia, gdy masz wysoki wskaźnik rotacji pracowników, co może prowadzić do konieczności zatrudnia niedoświadczonych nowych pracowników, którzy muszą dopiero dojść do zapewniania lepszej mechaniki, co może zająć trochę czasu. Zmniejsz rotację pracowników, dobrze ich traktując, dbając o dobre świadczenia i dobrze im płacąc.

Dzięki temu Twoi klienci będą bardziej komfortowo czuć się względem Twojego warsztatu, gdy zobaczą tego samego mechanika za każdym razem, gdy się w nim pojawią. Trudno jest zaufać warsztatowi samochodowemu, gdy widzi się innego mechanika pracującego przy pojeździe – za każdym razem, gdy chce się skorzystać z usług. Podobnie rzecz ma się w odniesieniu do kontrahentów, z którymi współpracuje Twój warsztat samochodowy – lepiej jest wybrać serwis raz, a porządnie – zanim co chwilę sprawdzać inne dostępne opcje. Jeśli chodzi o serwis wałów napędowych http://www.crystan.pl to firma godna uwagi.

Poza tym, koniecznie upewnij się, że Twoi klienci wiedzą, że ufasz swojej pracy, udzielając gwarancji na naprawy przez określoną liczbę kilometrów lub czasu. Jeśli np. naprawisz czyjś hamulec, pokażesz im, że nie robisz tandetnej pracy dając na ten naprawiony element stosowną gwarancję. Daj im powód, by chcieli zaufać Twojej pracy i spraw, aby częściej wracali do Ciebie w przyszłości.

Etyka świadczenia usług – priorytetem

Biorąc pod uwagę niepokój wielu osób w odniesieniu do usług powiązanych z mechaniką samochodową, stwórz dowód etycznej postawy Twojego warsztatu opisujące te założenia w uczciwej, godnej zaufania liście punktów, których przestrzega każdy Twój pracownik.

Podkreśl, że:

• zapewniasz rzetelną obsługę
• nie próbujesz nikogo oszukać.

Wyjaśnij, że:

• zapewnisz tylko niezbędne naprawy i usługi,
• nie będziesz próbował pobierać opłat za usługi, których klienci nie potrzebują.

Po utworzeniu takiego oświadczenia – wyświetl je w widocznym miejscu w poczekalni dla gości, gdzie każdy może je zobaczyć.

Zawsze nagradzaj swoich lojalnych klientów

Spraw, by Twoi stali klienci byli doceniani, nagradzając ich za bycie lojalnymi klientami. Wyślij im kupony do tańszych usług lub od czasu do czasu zapewnij im bezpłatną wymianę oleju. Mogą wystąpić pewne początkowe straty w przychodach, ale w dłuższej perspektywie skończy się to dla Ciebie na korzyść, gdyż zaczniesz budować bazę klientów, którzy przyjdą tylko do Ciebie w celu naprawy samochodu i nie pójdą nigdzie indziej. Ponadto klienci Ci częściej będą polecać Cię swoim znajomym i rodzinie.

Posiadanie działającego pojazdu jest koniecznością dla większości ludzi, a ostatnią rzeczą, jakiej ktokolwiek potrzebuje, to pozostać bez samochodu przez kilka dni – na koniec więc pamiętaj, że korzystając z oprogramowania do planowania usług motoryzacyjnych, ograniczysz liczbę pominiętych terminów i nadmiernych rezerwacji, oszczędzając cenny czas i tworząc bardziej spójną i niezawodną usługę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *