Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, zlecając projekt reklamy internetowej?

d115ec6de5a065e102d4ae2bb7308b1f-1

Reklama dźwignią handlu, jak głosi slogan ukuty jeszcze w czasach słusznie minionych. Jest w tym stwierdzeniu wiele racji. Bez działań promocyjnych trudno przebić się do świadomości użytkowników i dać się zauważyć pośród wielu konkurencyjnych ofert. Jeżeli planujesz zainwestować w reklamę internetową, sprawdź, na które elementy powinieneś zwrócić uwagę.

Aspekt pierwszy: wyrazistość i oryginalność

W dobie ślepoty bannerowej inwestycja w reklamę musi być poparta przygotowaniem oryginalnej i rzucającej się w oczy koncepcji. W końcu w internecie łatwo jest zginąć w morzu podobnych komunikatów, a tego przecież nie chcemy. O oryginalność reklamy bannerowej zadba doświadczony i kreatywny specjalista.

Aspekt drugi: dostosowanie do wymogów serwisu, w którym będzie wyświetlany

Właściciel serwisu może mieć własne wytyczne nie tylko, jeśli chodzi o tematykę reklamową, ale również o jej aspekty techniczne. W przypadku banerów animowanych często spotykanym warunkiem jest waga pliku, jego odpowiedni format, a także wielkość samego banneru. Szczegółowe wymagania najlepiej przekazać specjaliście, który będzie wykonywać dla nas reklamę. Istotne jest również takie zaprojektowanie baneru, który będzie dostosowany do wyświetlania na różnego typu urządzeniach. Inna rozdzielczość i kompozycja będą pasować do ekranów monitorów, inna zaś do ekranów na telefonach.

Aspekt trzeci: komunikat jasno świadczący o produkcie lub usłudze

O ile gra słów i skojarzeń jest w kreacjach reklamowych mile widziana, o tyle reklama bannerowa powinna w dość jasny i czytelny sposób komunikować, jakiego produktu bądź usługi tak naprawdę dotyczy. Zarówno oryginalność, jak i przejrzystość przekazu są w tym przypadku ważne. W reklamę może w końcu kliknąć każdy, nawet ten zupełnie niezainteresowany naszą ofertą, jednak szansa, że kupi lub zamówi u nas cokolwiek jest wówczas znikoma.

Aspekt czwarty: skuteczność

Jednym z celów reklamy internetowej jest dotarcie do sprofilowanej grupy użytkowników, którzy wykazują jak największe prawdopodobieństwo, że znajdą się wśród nich potencjalni klienci zainteresowani produktem lub usługą. Reklama w Google (wyświetlana w ramach usługi Google Adwords), w przeciwieństwie do reklamy bannerowej, bazuje na umieszczeniu promowanej firmy na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Innym pozytywnym efektem zainwestowania w reklamę jest zwiększenie ruchu w witrynie, co można zaobserwować, śledząc raporty w Google Analytics. Więcej informacji na temat korzyści płynących z Google Adwords można znaleźć, wchodząc na stronę internetową http://www.newcreative.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *