Otwórz swój salon spa i odnieś sukces – podpowiadamy jak zacząć!

how-to-open-a-spa-business

Społeczeństwo obecnie skupia się na holistycznych środkach zaradczych, produktach ekologicznych i kosmetycznych,  dlatego nikogo nie dziwi fakt, że zainteresowanie zabiegami spa wciąż rośnie. Wszyscy, od udręczonych dyrektorów do zapracowanych matek – chętnie próbują wszystkiego, co sprawia, że wyglądają młodziej i czują się lepiej. To wszystko sprawia, że dzisiaj jest idealny czas na to, by przemyśleć biznes, jakim jest otwarcie firmy oferującej usługi osobiste.

Krótko mówiąc: spa.

Salony spa oferują takie same usługi kosmetyczne i odnowy biologicznej, jak cenione uzdrowiska i ośrodki wypoczynkowe, ale nie wymagają takiego samego zaangażowania w tym samym czasie. Polski rynek również jest otwarty dla nowych właścicieli spa.

Podstawy

Są dwa rodzaje salonów spa. Standardowe spa oferuje zabiegi na ciało i usługi związane ze stylem życia. Spa medyczne oferują tradycyjne usługi spa, a także usługi, które muszą być świadczone przez licencjonowanych lekarzy, takie jak akupunktura lub mikrodermabrazja. Chociaż tradycyjna mądrość utrzymuje, że uzdrowiska z prawdziwego zdarzenia muszą oferować saunę czy hydroterapie, takie jak podwodny masaż, wiele dziennych uzdrowisk dobrze sobie radzi z „suchymi” usługami. Zatem można śmiało otworzyć swoje spa bez terapii wodnej, zwłaszcza jeśli twoje fundusze są ograniczone, ale jeśli tylko będziesz mieć okazję wprowadzić takie usługi do swoich pakietów  – koniecznie zapamiętaj sobie adres strony http://saunatech.pl bowiem tam znajdziesz wszystko, czego będziesz potrzebował do sauny w swoim salonie.

Najłatwiej jest zacząć powszechnie znanych usług, takich jak masaże. By nie marnować swojej energii, próbując sprzedawać usługi, o których nikt nie słyszał. Gdy zyska się już porządną pozycję na rynku można zacząć eksperymentować.

Plan

Musisz więc na początku dowiedzieć się do czego są gotowi potencjalni klienci, gdyż jest to ważną częścią planowania nowego przedsięwzięcia tego rodzaju. Przykład: badanie rynku z ubiegłego roku pokazuje, że dwa z pięciu najważniejszych powodów, dla których ludzie nie odwiedzają spa, mówią o tym, żen spa jest zbyt kosztowne i że nie są oni typem ludzi, którzy korzystają z takich usług. Zbadaj więc demografię swojego rynku docelowego, aby zobaczyć, czy mieszkańcy społeczności rolniczej w sercu Mazowsza są zainteresowani pedicure. Faktem jest, że bardziej prawdopodobne jest, że przyciągniesz klientów, jeśli obszar rynku jest wypełniony pracownikami umysłowymi poniżej 45 roku życia, którzy mają wykształcenie wyższe niż wspomnianymi wyżej rolnikami.

Musisz także edukować ludzi na temat swoich usług, aby nie myśleli o nich jako o luksusie. Ludzie czują się winni za rozpieszczanie siebie, dlatego zamiast tego lepiej przedstawiać siebie na rynku, jako dostawcę usług związanych ze zdrowiem. .

Uzbrojony w analizę demograficzną, możesz napisać swój biznesplan. Ten plan służy jako mapa drogowa do tworzenia dobrych kierunków i trzymania się kursu. Jest to też nieocenione narzędzie do pokazania bankierowi, który zna się na realiach prowadzenia firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *