Packshot czyli profesjonalna fotografia produktowa do sklepu internetowego

Packshot to niezwykle ważny składnik każdego sklepu internetowego. W poniższym artykule opiszemy dlaczego fotografia produktowa jest tak ważna oraz jak wykonać zdjęcia produktowe.

Od dłuższego czasu widzimy nieustanny wzrost znaczenia internetu w sprzedaży wszelkich towarów i usług. Powstają kolejne sklepy internetowe, platformy sprzedażowe a te już działające wciąż zwiększają swój asortyment i jakość obsługi. W czasie rosnącej konkurencji właściciele e sklepów ciągle szukają sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Często sklepy konkurują ceną, gratisami, bogatym opisem czy wreszcie bardzo ważnymi zdjęciami produktów. Mając na uwadze to, że klient swoją wiedzę o produkcie czerpie tylko na podstawie opisu oraz zdjęć nie możemy iść na kompromisy. Skupimy się na zdjęciach produktowych nazywanych też jako packshoty.

Profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego – czyli jakie?

Przede wszystkim wyróżniające się na tle konkurencji. Jest to bardzo ważny gdy sprzedajemy dokładnie te same produkty co konkurencyjne sklepy. Jeśli nasze zdjęcia packshotowe występują na liście aukcji pośród dziesiątek tych samych produktów nie umieszczajmy na miniaturce tego samego zdjęcia od dostawcy gdyż nie zwróci ono uwagi kupującego. Jak więc konkretnie wyróżnić nasze zdjęcie? Zadbajmy na początku o inne ustawienie produktu niż mają pozostali sprzedawcy. Bardzo popularnym ustawieniem jest zdjęcie produktu z boku lekko od góry. Jeśli takie fotografie ma konkurencja, my pokażmy produkt na przykład całkowicie od frontu co natychmiast przyciągnie uwagę przeglądających. Wiele packshotów jest wklejone na idealnie białe tło. Jeśli chcesz zerwać z tą konwencją sfotografuj swój produkt z cieniem lub eleganckim odbiciem lustrzanym. Często zdarza się, że importer udostępnia nam tylko dwa, trzy ogólne zdjęcia produktów w dodatku nie najlepszej jakości. Warto więc wykonać nawet kilkanaście zdjęć zarówno ogólnych jak i zbliżeń na najważniejsze cechy i detale produktu. To pozwoli potencjalnemu klientowi na lepsze poznanie przedmiotu sprzedaży. Oczywiście ostre i wyraźne zdjęcia to kolejna zaleta. Jeśli posiadamy własne zdjęcia produktów pokazujemy klientowi, że faktycznie posiadamy oferowany asortyment, co wzbudza niezbędne zaufanie podczas zakupów na odległość.

Zrozumiałe jest, że każdy przedsiębiorca prowadzący swój sklep internetowy nie zawsze ma czas albo możliwości na samodzielne wykonywanie packshotów bądź zatrudnienie fotografa na etat. Tutaj z pomocą przychodzi profesjonalne studio fotografii produktowej Fotographia.pl, które zadba o pokazanie Twoich produktów z najlepszej strony, skutecznie wyróżniając je na tle konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *