Pomysł na biznes: firma czyszcząca dywany i tapicerkę

Prawie każdy z wykładziną dywanową czy tapicerowaną kanapą może w dowolnym momencie wymagać usług profesjonalnego czyszczenia. Dotyczy to zarówno domów prywatnych, jak i przestrzeni komercyjnych i publicznych. Tego samego sprzętu używanego do czyszczenia dywanów można również używać do tapicerki w samochodach, łodziach i wszędzie tam, gdzie można znaleźć dywany lub tkaniny.

Jako właściciel firmy oferującej profesjonalne pranie kanapy czy podobne usługi będziesz albo kontaktować się bezpośrednio z klientami, albo poprzez grupę kontrahentów, którzy przyniosą Ci klientów: firmy cateringowe, restauratorzy, kontakty kulinarne w hotelach, planiści weselni oraz wielu innych.

Rozpocznij działalność w zakresie czyszczenia dywanów i tapicerki w ten sposób!

Jakie są koszty związane z otwarciem firmy zajmującej się czyszczeniem dywanów i tapicerki? Możesz kupić franczyzę z istniejącej operacji lub rozpocząć niezależną usługę. Jednak opłata franczyzowa zwykle nie obejmuje sprzętu, środków czyszczących ani środków transportu, ale obejmuje szkolenie i wsparcie znanej marki. Na przykład, jeśli reprezentujesz siebie jako firmę z dorobkiem w branży to wiesz, że klienci znają Twoją markę i być może korzystali z usług tej marki przeszłości. Jeśli będą zadowoleni, otrzymasz kredyt zaufania, nawet jeśli nie miałeś związku z poprzednią firmą.

Jakie są bieżące wydatki związane z czyszczeniem dywanów i tapicerki?

Po pierwszym zakupie głównego sprzętu i pojazdu transportowego bieżące wydatki będą w większości dotyczyły środków czystości, które znajdziesz u dostawców usług sprzątania. Kupuj tak, aby znaleźć najniższe ceny na te towary. Pozostałe koszty bieżące to koszty wynagrodzeń pracowników, które zostaną określone przynajmniej częściowo na podstawie obowiązujących wynagrodzeń w twoim regionie oraz benzyny dla pojazdów. Koszt ten jest trudny do oszacowania, ponieważ wiąże się z wieloma zmiennymi czynnikami: wielkością i przebiegiem oraz:

  • stanem pojazdu,

  • odległościami na rynku,

  • liczbą miejsc pracy itp.

W miarę rozwoju firmy możesz dodawać zespoły, aby sprostać rosnącym wymaganiom związanym z planowaniem. W takim przypadku w końcu będziesz musiał zainwestować w dodatkowy sprzęt i samochody dostawcze.

Kto jest rynkiem docelowym?

Każdy, kto jest właścicielem dywanów, chodników lub mebli tapicerowanych i chce je utrzymywać w czystości, jest potencjalnym klientem. To praktycznie każde gospodarstwo domowe w Polsce – lub, bardziej realistycznie, w obszarze marketingu.

Podczas gdy sprzątanie mieszkań jest tam, gdzie jest tak duża liczba klientów, klienci komercyjni częściej korzystają z twoich usług. To dlatego, że mają większy ruch w siedzibach firm, więc ich dywany i tapicerka na kanapach szybciej się brudzi, a ponieważ ich obiekty znajdują się w publicznym widoku, decydenci są bardziej zmotywowani do zachowania takiej czystości. Bardziej prawdopodobne jest, że mają więcej powierzchni do wyczyszczenia, więc jeden klient może wygenerować więcej dochodów niż prywatny dom średniej wielkości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *