Pozycjonowanie stron. Jakie rodzaje fraz kluczowych wyróżniamy?

Skuteczność kampanii reklamowej w dużej mierze zależy od tego, jak dobrze zaplanowane będzie pozycjonowanie strony firmy, danej usługi lub produktu. Jej sukces jest natomiast wynikiem wielu działań, a jednym z najważniejszych wśród nich jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Dobranie ich w ten sposób, by były one zarówno skuteczne, jak umożliwiające wypracowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania to zadanie niełatwe zadanie i koniecznie należy powierzyć je – a przynajmniej skonsultować – ze specjalistą SEO. Mimo wszystko warto również poznać najważniejsze zasady komponowania słów kluczowych.

  1. Pozycjonowanie stron internetowych. Frazy ogólne – co to jest?
  2. Pozycjonowanie lokalne. Co warto wiedzieć o frazach lokalnych?
  3. Pozycjonowanie strony w internecie. Słowa kluczowe branżowe

Pozycjonowanie stron internetowych. Frazy ogólne – co to jest?

Frazy ogólne to na przykład „krzesła ogrodowe”, „usługi budowlane”, „pozycjonowanie strony” czy „części samochodowe”. Są one bardzo często wpisywane przez internautów, co sprawia, że wielu przedsiębiorców to właśnie na nich skupia się w swoich kampaniach. To z jednej strony bardzo dobre rozwiązanie, pozwalające dotrzeć do wielu klientów. Skuteczne pozycjonowanie stron opierając się tylko i wyłącznie na nich może jednak być naprawdę trudne. Wszystko przez to, że są one już dawno mocno obłożone, co sprawia, że w wynikach na takie słowa panuje spora konkurencja. Dobra kampania nie powinna więc o nich zapominać, ale nie może skupiać się jedynie na nich.

Pozycjonowanie lokalne. Co warto wiedzieć o frazach lokalnych?

Równie skuteczne, a znacznie mniej konkurencyjne – zwłaszcza w małych miejscowościach – mogą okazać się frazy lokalne. Ich najlepszymi przykładami są między innymi „krzesła ogrodowe Warszawa”, „usługi budowlane Gdańsk”, „pozycjonowanie stron warmińsko-mazurskie” czy „części samochodowe Czechowice-Dziedzice”. Pozycjonowanie na te frazy jest tym trudniejsze, im większa jest miejscowość i tym samym rynek. Wyjątek stanowią na przykład miejscowości turystyczne i pozycjonowanie stron pensjonatów, restauracji czy wypożyczalni, które nawet mimo małej wielkości miejscowości może być trudne.

Pozycjonowanie strony w internecie. Słowa kluczowe branżowe

Inny ważny rodzaj słów kluczowych to frazy branżowe. Umożliwiają one dotarcie do klientów szukających ofert z konkretnej branży. Ich przykłady to: „moda”, „ogrodnictwo”, „motoryzacja”, „restauracje”, „smartfony”. W wielu przypadkach łączą się z frazami lokalnymi – na przykład „ogrodnictwo Bydgoszcz”, „gastronomia Szczecin” czy „krawiectwo Łódź”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *