Prowadzisz biznes w domu? Zaprojektuj wnętrze z głową!

hero-home

Nie każdego początkującego przedsiębiorcę stać na wynajem odpowiedniego lokalu, w którym poprowadzi on swój biznes. Nawet jeśli go stać, to po prostu jest to niezbyt ekonomiczne rozwiązanie. Pracując u siebie w domu, nie trzeba przejmować się np. swoim wyglądem, ubiorem, czy też manierami w nadmiarze. Po prostu dlatego, iż nie ma nikogo, kto zwracałby na to uwagę.

Jednak chcąc prowadzić biznes we własnym domu, należy dobrze zastanowić się nad wnętrzem, w którym ten biznes będzie funkcjonował. Mniejszy problem jest wtedy, gdy oprócz samego przedsiębiorcy, nikt inny nie mieszka pod adresem firmy. Jeśli jednak jest w domu obecna jego rodzina, wtedy warto zastanowić się nad funkcjonalnym zaprojektowaniem wnętrza tak, aby taka rodzina mogła normalnie funkcjonować, a nie potykać się o różne – np. firmowe – przedmioty, czy towary. To bardzo ważne z jednego podstawowego powodu. Każdy mieszkaniec takiego „adresu” ma prawo do własnej prywatności, oraz pomieszczeń wypoczynkowych, czy zwykłej łazienki.

Jak zaprojektować takie wnętrze?

Wszystko zależy od tego, jakie to pomieszczenie (mieszkanie, dom), ile osób w nim mieszka, oraz przede wszystkim jaki biznes się tu „kręci”. Jeśli jest to zwykłe biuro, należy wydzielić odpowiednie miejsce (pokój – jeśli jest dostępny), na dokumenty, oraz zwykłe biurko z komputerem. Przyda się szafa, oraz inne sprzęty biurowe, jak kopiarka, drukarka, niszczarka itp. Są to przedmioty, które mogą zajmować nie mało miejsca. Jednak odpowiednio ułożone, spełnią swoje przeznaczenie bez uszczerbku dla innych domowników. Poza tym inni domownicy, może także zechcą z nich korzystać. Wtedy warto mieć szafy na dokumenty zamykane na klucz, aby czasem ktoś przez przypadek nie wziął jakiegoś ważnego dokumentu z biurka i nie użył go jako przenośnego notesu, lub co gorsza, papieru śniadaniowego. Generalnie, wszystko co związane z biurem – firmą, powinno znajdować się w osobnym pomieszczeniu. Jeśli takowego niema, to przynajmniej powinno się chować ważne dokumenty do szaf i oddzielić miejsce biurowe cienką ścianką działową.

Hurtownia w mieszkaniu

Jeśli ktoś się odważy i zechce otworzyć w bloku mieszkalnym np. hurtownię, to powinien zastanowić się nad asortymentem. Najlepszy asortyment na taki pomysł, to jakieś drobne przedmioty biurowe, elektroniczne, czy odzieżowe. Raczej hurtownia AGD się nie zmieści. Jednak i wtedy należy najlepiej przeznaczyć jeden pokój na taki pomysł, lub oddzielić ścianką działową większy pokój, aby zmieścić i zabezpieczyć towary na sprzedaż. Choć hurtownia w blokowisku, to nie jest najlepszy pomysł, wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się na taki krok. Z czasem – jak zarobią – wynajmują lokal, który zapewni im swobodę poruszania się po swoim magazynie.
Praca w domu?
Jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Jednak należy pamiętać o tym, że praca, to nie to samo co życie prywatne. Nie należy zatem zmuszać domowników do egzystencji w takich warunkach, jeśli oczywiście tego nie chcą.

Zachęcamy do przeglądnięcia ciekawych stron gdzie znajdują się projekty domów parterowych.

1 Komentarz

  1. ROkosz pisze:

    Ja zaprojektowałem swoje biuro w domu wykorzystując materiały stąd koziol sklep internetowy. Znacie ten sklep? Jedne z lepszych jeżeli chodzi o design.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *