Chcesz odświeżyć taktykę marketingową swojego spa w nadchodzącym roku? W końcu wszyscy wiemy, jak dobrze czuć się można po wizycie w takim miejscu. Czas spojrzeć na strategie, które sprawią, że Twój salon będzie się kręcił jeszcze bardziej!
Pomysły na marketing salonu spa
Biorąc pod uwagę ogromną liczbę salonów, ważne jest, aby odróżnić się od reszty. Właśnie dlatego przyjrzymy się pomysłom marketingowym spa, które zmienią oblicze Twojego salonu w nadchodzącym roku!
Retargetowanie reklam
Jeśli chodzi o reklamę online w spa i salonach, istnieje wiele opcji, od Google Adwords po reklamy na Facebooku. To, z czym możesz być mniej zaznajomiony, to retargetowanie reklam (zwane również remarketingiem).
Problem z klasycznymi reklamami displayowymi polega na tym, że nie możesz kontrolować, kto widzi Twoje reklamy. Właśnie dlatego reklamy retargetingowe są tak inteligentne. Retargeting reklam wyświetla banery reklamowe tym, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę.
Czy kiedykolwiek odwiedziłeś witrynę i zauważyłeś, że reklamy marki pojawiają się gdzie indziej podczas przeglądania sieci? To jest retargeting. W rzeczywistości 3 na 5 osób zauważa reklamy retargetingowe. Powodem, dla którego reklamy retargetingowe są tak mądrą strategią, jest to, że tylko 2 procent osób, które odwiedzają witrynę, dokonuje konwersji podczas pierwszej wizyty. Retargetowanie reklam przywraca 98 procent użytkowników do Twojej witryny, przypominając potencjalnym klientom o Twojej firmie.
Oto, co jest szczególnie przydatne w retargetowaniu reklam: Możesz je dostosować na podstawie konkretnych stron, które przeglądali użytkownicy. Jeśli Kasia spojrzałaby na stronę Twojego produktu do manicure, możesz zaoferować jej 10 procent zniżki na kolejny manicure.
Oprogramowanie do planowania
Jeśli nie używasz jeszcze oprogramowania do planowania w celu zautomatyzowania procesu planowania w swoim salonie, nadszedł czas, aby to rozważyć. Przede wszystkim oprogramowanie do planowania wizyt online daje Twoim klientom możliwość umawiania wizyt online. Nic dziwnego, że 75 procent ludzi chce opcji samoobsługi.
Oprogramowanie do planowania zmniejsza również liczbę nieobecności i wysyła przypomnienia o zmianie rezerwacji do klientów, którzy mają upłynąć kolejną wizytę. Oczywiście istnieje wiele różnych opcji, jeśli chodzi o oprogramowanie do planowania, ale jedną z kluczowych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, jest oprogramowanie do planowania, które oferuje funkcje marketingowe. Przykłady obejmują: rynek online, Zarezerwuj z Google i spersonalizowane e-maile urodzinowe oraz zaproszenia na spa prezenty. Na przykład rynek online połączy Cię z pulą potencjalnych klientów, którzy szukają usług takich jak Twoja jako inspiracji prezentowej dla bliskiej osoby.
Programy lojalnościowe
Członkostwo to bardziej ekskluzywna wersja kart lojalnościowych, a lojalni klienci są jednymi z Twoich najlepszych klientów, ponieważ są znacznie bardziej dochodowi.
Nie musisz być siłownią, aby zaoferować członkostwo. Jeśli oferujesz jakikolwiek rodzaj usług cyklicznych, czy to masaże, czy zabiegi spa, możesz również zaoferować członkostwo w tych usługach i wykorzystać potężne psychologiczne zjawisko wyłączności.