Twoja nieruchomość to coś więcej niż tylko dodatkowy dochód – reprezentuje możliwości jutra. Niezależnie od tego, czy jutro czeka Cię emerytura, ukończenie studiów, czy zabezpieczenie Twojej rodziny, profesjonalne zarządzanie nieruchomościami z pomocą ekspertów takich jak https://hosthelper.pl/ może Ci w tym pomóc.
Jedną z nieuniknionych części pracy w zarządzaniu nieruchomościami jest rozpatrywanie skarg najemców. Dla wielu wynajmujących skargi najemców są uciążliwe. Ale patrząc z innej perspektywy, najemca, który składa skargę, jest również osobą, która może pomóc Ci monitorować stan nieruchomości i ostrzec Cię o wszelkich problemach rozwijających się w domu lub wokół niego. Podczas gdy rozpatrywanie skarg najemców jest obowiązkiem, który muszą ponosić wszyscy zarządcy nieruchomości, robienie tego szybko i profesjonalnie daje również możliwość zaspokojenia oczekiwań najemcy, złagodzenia obaw oraz wykazania troski i troski o nieruchomość oraz o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie najemcy.
W bardzo dosłownym sensie to, jak dobrze radzisz sobie z powszechnymi skargami najemców, może zwiększyć współczynnik retencji, zwiększyć satysfakcję najemców i sprawić, że utrzymanie nieruchomości będzie łatwiejsze i bardziej aktywne. Przyjrzyjmy się bliżej najczęstszym skargom najemców i sposobom ich najlepszego radzenia sobie. Cały czas pamiętaj też, że decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnego zarządzania nieruchomościami to nie Ty będziesz musiał zająć się takimi problemami.
Problemy z konserwacją
Nie bez powodu kwestie związane z konserwacją znajdują się na szczycie listy typowych skarg. Wszystkie wynajmowane domy wymagają regularnej konserwacji, a jeśli nie jest ona wykonywana regularnie, drobne problemy z konserwacją mogą szybko przekształcić się w większe problemy z naprawami. Aby wykryć problemy, gdy są one niewielkie, dobrym pomysłem jest wprowadzenie jasnego procesu żądania konserwacji, który będzie mógł śledzić najemcy.
Możesz umieścić ten proces w swojej umowie najmu, w tym, jak długo najemcy mogą oczekiwać, zanim otrzymają odpowiedź od Ciebie. Najlepszym rozwiązaniem jest złożenie przez lokatorów wniosków o konserwację na piśmie, ponieważ daje to czas na zrozumienie i odpowiednią reakcję. Pozwala również na udokumentowanie każdej skargi, dzięki czemu można łatwiej śledzić wykonane czynności i związane z tym koszty.
Jeśli to możliwe, natychmiast odpowiedz na prośbę najemcy o konserwację, nawet jeśli tylko po to, by powiedzieć, że będziesz musiał umówić kogoś, kto przyjdzie i zajmie się tym. Konserwacje i naprawy powinny być wykonywane tak szybko, jak możesz nimi zarządzać, zwłaszcza jeśli jest to pilna kwestia, która może przerodzić się w większy problem. Następnie skontaktuj się z najemcą kilka dni po zakończeniu konserwacji, aby upewnić się, że problem został rozwiązany. Może to pomóc w zmniejszeniu liczby powtórzeń tej samej skargi lub problemu w przyszłości.
Chcesz by tym wszystkim zajął się ktoś inny? Już wiesz, co zrobić!