Samochód służbowy po wypadku – czy złomowanie można wliczyć w koszty?

Po polskich drogach jeździ całe mnóstwo samochodów służbowych, gdyż większość firm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez rozwiniętej floty firmowych aut. Nic więc dziwnego, że w różnego rodzaju zdarzeniach drogowych na równi uczestniczą samochody prywatne, jak i służbowe. Wypadek auta firmowego to dla właściciela przedsiębiorstwa spory problem, szczególnie wtedy, gdy samochód nie nadaje się do dalszej eksploatacji.

Samochody służbowe w polskich firmach są na porządku dziennym. Poruszają się nimi nie tylko właściciele firm, ale również pracownicy, w szczególności działów handlowych, które są odpowiedzialne za kontakty z klientami w różnych regionach kraju. Gdy samochód służbowy uczestniczy w wypadku, właściciel firmy musi zadbać o dodatkowe auto, szczególne wtedy, gdy auto firmowe po zdarzeniu drogowym nie nadaje się do dalszej jazdy. Kolizja czy wypadek najczęściej mają bowiem miejsce w sytuacji, gdy pracownik jedzie na spotkane z klientem lub wykonuje inne konieczne obowiązki służbowe, które w razie braku auta będą mocno opóźnione. Dobrym rozwiązaniem w przypadku aut służbowych jest posiadanie pełnego pakietu ubezpieczeń, także tych nieobowiązkowych, ale bardzo przydatnych wtedy, gdy kolizja czy wypadek zdarzą się w najmniej odpowiednim momencie.

Kiedy warto naprawiać?

Jeśli samochód nie odniósł zbyt dużych obrażeń, warto zainwestować w jego naprawę, a w tym czasie wyposażyć pracownika w auto zastępcze. Owszem, koszty takiej naprawy są sporym wydatkiem, ale koniecznym, jeśli chcemy mieć z powrotem w pełni sprawne auto. Jeśli jednak samochód był mocno zniszczony, a jego dni i tak ze względu na wiek czy liczbę przejechanych kilometrów policzone, najlepszym rozwiązaniem będzie zezłomowanie auta. Dobre i sprawdzone złomowanie aut szczecin pozwala szybko załatwić kwestię złomowania auta, dzięki czemu można niemal natychmiast zabrać się za poszukiwanie nowego, sprawnego samochodu. Złomowanie trwa bardzo szybko, można więc wszystkie formalności załatwić nawet w ciągu jednego dnia.

Kwestie księgowe i podatkowe

pomoc drogowa 24h MagdeburgWszystkie samochody służbowe i ich eksploatowanie to także sporo kwestii związanych z formalnościami i kwestiami podatkowymi. Korzystanie ze służbowych aut i wszystkie związane z tym wydatki można sobie bowiem wrzucać w koszty. Jest to związane z faktem, że samochód firmowy w stu procentach służy do kwestii związanych z prowadzeniem działalności. Jeśli auto zezłomujemy, te koszty również można wrzucić sobie w koszty podatkowe. Warto jednak najpierw skonsultować się z księgowym czy biurem rachunkowym, które doradzi odpowiednie działania i rozliczenia w taki sposób, aby były one zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Złomowanie aut firmowych musi być bowiem poparte odpowiednimi dokumentami. Warto o tym pamiętać, aby mieć pewność, że w dokumentach finansowych i księgowych mamy pełen porządek i wszelką niezbędną dokumentację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *