Tradycyjne media – jak wykorzystać je w marketingu i jak to kontrolować?

Podobnie jak w przypadku większości innych mediów wykorzystywanych do dostarczania wiadomości reklamowych, telewizja i radio oferują wyraźne zalety. Radio i telewizja to przykłady mediów, które tworzą tak zwane tradycyjne media. Pozostałe komponenty to gazety, czasopisma i internet. Firmy zwykle budują kampanie reklamowe, które opierają się na jednym lub kilku takich nośnikach wraz z innymi alternatywami.

plac-pigal-rozne-2

Zasięg telewizji

Zasięg jest główną zaletą reklam telewizyjnych. Pomimo krytyki za wysokie koszty, reklamodawcy mają największą szansę aby w ten sposób dotrzeć do dużej grupy odbiorców za pośrednictwem telewizji. Zasięg to całkowita liczba osób jakie chociażby spojrzały na Twoją reklamę. Firmy nastawione na budowanie świadomości marki często osiągają główny cel właśnie w ten sposób. Nie jest niczym niezwykłym, że najwyżej oceniane programy telewizyjne w szczytowym czasie mają 10 milionów lub więcej widzów danej nocy – zdaje się więc być to bardzo opłacalne rozwiązanie marketingowe.

Twórczość telewizyjna

Telewizja oferuje także największą kreatywność wśród tradycyjnych mediów. Ma elementy wizualne, takie jak radio i druk, ale ma również w sobie dynamiczny ruch. Reklamodawcy często próbują opowiadać historie w swoich reklamach, które mają wpływ na odbiorców. Kreatywność może nadać większe znaczenie marce poza jej podstawowym produktem. Dzięki telewizji możesz:

  • kierować się emocjonalnymi wpływami

  • tworzyć postacie, do których odbiorcy mogą się odnieść

  • oferować wielozmysłowe doznania


Alternatywy marketingowe: radio

Radio jest zwykle postrzegane jako jedno z tańszych tradycyjnych mediów. W zależności od tego, jak na to patrzysz, prowadzi to lub jest skutkiem tego, że lokalne firmy stanowią znaczącą ilość reklam radiowych. Radio nie wymaga sprzętu wideo i logistyki produkcji droższych reklam telewizyjnych. Ramy radiowe są również tańsze niż te telewizyjne i często są sprzedawane w zestawach o określonej liczbie miejsc w rotacji.

Terminowość

Radio i gazety oferują najbardziej aktualne miejsca reklamowe pochodzące z tradycyjnych mediów. Jest to korzystne dla reklamodawcy na dwa sposoby. Po pierwsze, czas realizacji reklamy na antenie jest bardzo krótki. Częstym okresem reklamy radiowej jest trzytygodniowa produkcja i dwa tygodnie, aby uzyskać całkowity pakiet w ramach tego rodzaju mediów. Ma to na celu wygenerowanie reklamy o wysokiej jakości i wykupienie znacznego czasu antenowego. Małe firmy często produkują i umieszczają reklamy w ciągu zaledwie kilku dni. Terminowość oznacza również, że możesz dostarczać więcej aktualnych wiadomości, aby promować bieżące działania biznesowe i promocje.

Jak być na bieżąco?

Pamiętaj jednak, że musisz sprawdzać zgodność wykupionych reklam ze stanem faktycznym, a w tym może Ci pomóc jedynie posiadanie własnej telewizji i konkretnych kanałów jej ramach. Nie masz takowej? Zgłoś się do specjalistów montaz-anten-wroclaw.com – zapewnią Ci instalację na wysokim poziomie, dzięki czemu będziesz trzymał rękę na marketingowym pulsie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *