Tworzenie stron internetowych – 3 wskazówki, jak robić to dobrze

Tworzenie stron internetowych wymaga ścisłej współpracy między zamawiającym i wykonawcą. Nie wystarczy znaleźć doświadczoną agencję interaktywną, trzeba jeszcze potrafić określić własne oczekiwania i cele, jakie ma spełniać nowa witryna.

  1. Tworzenie stron internetowych – dlaczego i dla kogo?
  2. Przemyślane strony internetowe
  3. Projektowanie stron internetowych pod SEO i pozycjonowanie

Dobra strona internetowa jest zgodna z zasadą user experience, zachęca użytkownika do poszukiwania informacji właśnie w tym miejscu oraz zapewnia mu możliwie jak najwięcej informacji na zadany temat. Przestały się więc liczyć jedynie suche teksty SEO, które podnosiły pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Teraz ważny jest content, design i szybkość działania.

Tworzenie stron internetowych – dlaczego i dla kogo?

Zanim web designerzy przystąpią do pracy, zespół projektantów wraz z klientem musi ustalić, jakie funkcje ma pełnić nowa strona internetowa i do kogo będzie skierowana. Na innych elementach trzeba się skupić jeśli ma zostać przygotowana witryna sklepu internetowego, na innych kiedy w grę wchodzi strona wizytówkowa, a na jeszcze innych, jeśli ma to być landing page. Każdy, kto poważnie myśli o wykorzystaniu strony internetowej do promocji firmy, powinien wziąć pod uwagę, że będą z niej korzystać dwa rodzaje odbiorców – roboty Google i grupa użytkowników docelowych. Trzeba więc połączyć ich wymagania w jeden projekt – będzie to możliwe po dokładnej analizie potrzeb i celów klienta.

Przemyślane strony internetowe

Po etapie koncepcyjnym można rozpocząć właściwe prace nad stroną. Projektowanie stron internetowych opiera się w dużej mierze na uporządkowanych i przemyślanych treściach. Każda metoda jest dobra – niezależnie od tego, czy zespół zdecyduje się na stworzenie wirtualnej mapy serwisu, czy jedynie jej szkicu ołówkiem na kartce papieru, powstały w ten sposób plan będzie wzorem dla web developerów do napisania odpowiedniego kodu. Na tym etapie ważna jest współpraca z klientem – to on ma ogromny wpływ na to, jak ostatecznie będą wyglądały strony internetowe.

Projektowanie stron internetowych pod SEO i pozycjonowanie

Większość stron internetowych przeznaczonych jest dla internautów, nie dla robotów Google, nie oznacza to jednak, że o tych drugich można całkiem zapomnieć. Już na etapie projektowania strony, tworzenia tekstów, dobierania zdjęć i grafiki, warto myśleć o pozycjonowaniu. Ważne jest zatem użycie właściwych słów kluczowych, hierarchia nagłówków i unikalny, użyteczny content.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *