Wynajem pomieszczeń biurowych – jak szukać dobrych ofert?

Aby prowadzić własną firmę, szczególnie taką, która wymaga siedziby stacjonarnej, warto na samym początku zadbać o znalezienie odpowiedniej powierzchni biurowej. Niewiele firm już na samym starcie może sobie pozwolić na zakup własnej siedziby. Większość musi więc zadowolić się wynajmem. Należy jednak dopilnować, aby oferta wynajmu była korzystna i dopasowana do konkretnych, indywidualnych potrzeb.

Oferty wynajmu powierzchni biurowych znajdziemy zarówno w biurach nieruchomości, jak i w sieci na stronach ogłoszeniowych. Dużą popularnością cieszą się typowe biurowce, w których do wynajęcia jest wiele różnych lokali. Można wtedy liczyć na to, że znajdziemy taki, który będzie spełniał nasze oczekiwania. Dużą zaletą biurowców jest dobra lokalizacja, wygodny dojazd, a także sporo miejsc parkingowych. Ma to duże znaczenie w przypadku firm, które na co dzień zajmują się obsługa klientów. Jeśli klient nie będzie miał gdzie zaparkować, istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że będzie szukał interesujących go usług w konkurencyjnej firmie z lepszym dojazdem.

Jakie lokale spełniają oczekiwania?

Powierzchnia biurowa powinna być przede wszystkim dostosowana pod względem wielkości do potrzeb danej firmy. Innych lokali potrzebują niewielkie firmy, w których pracuje kilka osób. Inne natomiast są wymagania dużych przedsiębiorstw, zatrudniających kilkadziesiąt lub więcej osób. Przy poszukiwaniach powierzchni biurowych warto zwracać uwagę na to, jaki jest układ pomieszczeń, czy są to oddzielne gabinety czy też duża otwarta przestrzeń typu open space. Jeśli firma potrzebuje raczej otwartej przestrzeni, nie powinna decydować się na biura w niewielkich salach, które nie będą spełniały podstawowych potrzeb. W trakcie poszukiwań biura zwracajmy uwagę także na to, jak wygląda kwestia łazienek i dostępu do kuchni, a także kto zajmuje się sprzątaniem w biurze. W niektórych biurowcach już przy wynajmie w umowie są bowiem uwzględnione koszty usług sprzątających.

Biura w mieszkaniach i domach

Alternatywą dla biur w typowych obiektach biurowych może być biuro w mieszkaniu lub domu. Na takie rozwiązania decydują się chociażby prywatni lekarze, adwokaci, radcowie prawni, doradcy finansowi oraz inni specjaliści, którzy zajmują się kontaktami face to face z klientem. Biuro w zwykłym bloku sprawdzi się jednak wtedy, gdy będzie miało oddzielne wejście oraz gdy będzie można mieszkanie zaaranżować w zależności od własnych potrzeb. Wiele firm wynajmuje również całe domy na siedziby swojej działalności. To dobre rozwiązanie, jeśli praca wymaga spokoju, kameralnej atmosfery, skupienia i koncentracji. Jeśli zdecydujemy się na dom Ożarów Mazowiecki lub budynek w innej, równie dogodnej lokalizacji, możemy mieć pewność, że firma będzie miała dobrą i wygodną siedzibę. Już na etapie podpisywania umowy warto jednak upewnić się, że jest szansa na wynajem długoterminowy. Przy wynajmowaniu powierzchni biurowych nie sprawdza się bowiem wynajem krótkotrwały, gdyż wiąże się z koniecznością częstych przeprowadzek.

Szukasz nowego domu pod Warszawą? Sprawdź na http://www.aspenpark.pl

Polecamy:
Wirtualne biuro, czyli jak zarejestrować siedzibę spółki w Warszawie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *