Znajdź potrzebę, określ niszę – czyli szukamy pomysłu na asortyment sklepu online

Więc chcesz zarabiać w Internecie, ale nie wiesz, od czego zacząć. A może już prowadzisz działalność e-commerce, ale masz wrażenie, że coś jest nie tak z witryną sklepu.

Jednym z kluczy do sukcesu małych firm jest dotarcie do odpowiednich ludzi i znalezienie niszy. Nisza to wyspecjalizowany rynek, który przyciąga określoną grupę odbiorców. Niszowa firma zaspokaja potrzeby, które nie są zaspokajane przez głównych dostawców i na niej opiera się zaopatrzenie sklepu internetowego.

Na przykład materiały biurowe to szeroka nisza, w której można znaleźć niezliczone nisze, takie jak materiały biurowe dla osób leworęcznych lub notebooki z materiałów pochodzących z recyklingu. Niemniej jednak tym, co naprawdę oddziela jedną niszę od drugiej, są ludzie, którzy kupują te produkty. Z tego powodu podejdź do procesu wyszukiwania nisz, mając na uwadze to, że to nie produkt lub usługa, ale to ludzie, którzy z niej korzystają, określają niszę. Za każdym zakupem stoi osoba, więc pomyśl o swojej niszy jako grupie osób, które mają co najmniej jeden wspólny:

  • interes,
  • problem,
  • potrzebę.

Teraz pora omówić kroki pomocne do znalezienia niszy dla Twojego sklepu internetowego.

Marketing niszowy a sprzedaż wszystkiego wszystkim

Nisza skupia się tylko na ułamku rynku, więc możesz się zastanawiać: „Dlaczego miałbym chcieć kierować reklamy tylko do niewielkiej części populacji? Nie uzyskałbym większej sprzedaży, gdybym skierował do wszystkich?” To są ważne pytania – w końcu istnieją firmy takie jak Amazon, które są w stanie sprzedać wszystko wszystkim i nadal odnoszą sukcesy.

Te firmy są jednak wyjątkiem, a nie regułą. Kierując reklamy do wszystkich, w rezultacie nie docierasz do nikogo, a sprzedaż spada. Staraj się być dużą rybą w małym stawie, a nie małą rybką w dużym stawie.

Rozważ te zalety zawężenia swojej niszy

Lepsza widoczność wyszukiwania. Ukierunkowanie na konkretną niszę sprawi, że Twój sklep znajdzie się przed użytkownikami online, którzy są prawie gotowi kupić konkretny produkt.
Mniej konkurencji, wyższa marża zysku. Jeśli ludzie mają mniej opcji do wyboru, są mniej wrażliwi na cenę.

Niższe koszty reklamy.

Ponieważ będziesz kierować reklamy tylko do określonej części populacji, nie będziesz musiał konkurować z gigantami z nieograniczonymi zasobami reklamowymi. Bardziej oddana publiczność – jest kolejnym walorem. Zyskasz więcej subskrybentów e-maili i obserwujących w mediach społecznościowych, ponieważ niszowa publiczność bardziej pasjonuje się produktem, który sprzedajesz.

Zanim zaczniesz budować sklep internetowy, musisz dokładnie wiedzieć, dla kogo go budujesz. Ten pierwszy krok pomoże Ci zrozumieć, do której niszy należysz jako klient, i pomoże ci podejmować bardziej świadome decyzje, wybierając niszę do własnego sklepu.

Twój osobisty gust, preferencje i potrzeby sprawiły, że znalazłeś się w kilku niszach, co czyni cię celem niezliczonych marketerów. Spójrz na swoje ulubione marki i ostatnio dokonane zakupy online. Dlaczego wybrałeś produkt tej firmy, a nie jej konkurentów? Co oferuje twoja preferowana marka, czego nie robi nikt inny? Odpowiedzi na te pytania płynnie poprowadzą Cię do najlepszej niszy dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *