Twoja firma obsługuje ważnych klientów? Jak wzbudzić ich zaufanie?

trust-4

Możliwość zamknięcia sprzedaży jest najważniejszym zadaniem każdej firmy. Przychody są tym, co odciągnie Twoją firmę od polegania na inwestorach, a żeby tam dotrzeć, musisz sprzedać swój produkt. O ile generowanie leadów jest ważne, nie ma sensu generować leadów, jeśli nie możesz ich zamknąć.

Niestety, wielu przedsiębiorców nie udaje się dokonać sprzedaży, bo robią złe pierwsze wrażenie. Aby wyrwać się z tego błędnego koła musisz zdobyć zaufanie swojego klienta. Pierwszym krokiem do tego jest uzyskanie dobrego pierwszego wrażenia. Oto kilka zasad, które pomogą Ci to osiągnąć podczas następnego spotkania z klientem.

Ubierz się właściwie!

Ten błąd jest powszechny wśród przedsiębiorców z branż technicznych,  przychodzących na spotkanie z klientem w bluzie z kapturem i dżinsach. Kiedy to zwykle w momencie, gdy chcą uścisnąć Klientowi dłonie, od razu orientują się, że coś jest nie tak. Potencjalny klient zwykle jest ubrany w spodnie i sportową koszulę i jest zaskoczony, na widok takiej wyluzowanej stylizacji – co z całą pewnością nie przyczyni się do wzbudzenia zaufania, a wręcz może spowodować iż osoba czuje się nieco zlekceważona.

Uśmiechnij się!

Wiele razy, przedsiębiorcy denerwują się z powodu pierwszych spotkań sprzedażowych. Ta nerwowość wpływa na ich zdolność do pozytywnego myślenia. Kiedy po raz pierwszy spotykasz się z klientem, ważne jest, abyś czuł się komfortowo. Najłatwiej to zrobić poprzez mimikę twarzy. Mówią, że uśmiechy są zaraźliwe, a dane sugerują, że uśmiech polepsza nastrój. Kiedy witasz klienta swoim pozytywnym nastawieniem – zdobywasz jego zaufanie, a sprzedaż staje się znacznie łatwiejsza.

Nie przechodź od razu do sedna!

Powszechny błąd, który wielu ludzi w sprzedaży robi, jest to że wchodzą w tematykę biznesową, gdy tylko podają sobie ręce. W większości przypadków nie jest to zbyt udana strategia. Czy kiedykolwiek patrzyłeś na ludzi, którzy są wyjątkowi w sprzedaży? Kiedy przyjrzysz się im uważnie, zauważysz, że są mistrzami pogawędek. Zaprzyjaźniają się ze swoimi klientami i znajdują wspólne podobieństwa poza pracą. Potem, po nawiązaniu przyjaźni, mogą sobie pozwolić na płynne przejście do sprzedaży.

Zrób wrażenie samochodem!

Nie ma nic gorszego aniżeli pojawienie się na miejscu spotkania rozklekotanym trupem. Nie masz aktualnie nic lepszego? Nie martw się – od tego są wypożyczalnie samochodów, a w nich flota z której możesz dowolnie wynajmować samochody, aby zrobić wrażenie na klientach. Najlepszym przykładem jest https://www.limuzyny-platinium.pl/ – dzięki miejscom takim jak ta firma wynajem limuzyn Warszawa jest na wyciągnięcie ręki dla każdego biznesmena, który podczas biznesowych nie zapomina o takich „szczegółach”.

Poświęć czas na poznanie problemu!

Na początku spotkania zawsze upewnij się, że rozumiesz wszystkie ważne problemy, które ma Twój potencjalny klient. To sprawia, że osoba, z którą rozmawiasz, jest świadoma, że  bardziej skupiasz się na słuchaniu niż na mówieniu. Dzięki temu łatwiej będzie Ci też sprawdzić, czy proponowane przez Ciebie rozwiązanie rozwiązuje odpowiedni problem – to zawsze wzbudza zaufanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *