Nawet w trudnych ekonomicznie czasach rodzice muszą nadal kupować podstawowe ubrania, czy akcesoria dla swoich dzieci, ale mogą ograniczać nieistotne przedmioty. Jeśli chcesz założyć firmę, która zaspokaja potrzeby rodziców, powinieneś trzymać się z daleka od branży dla noworodków, dopóki gospodarka nie będzie silniejsza.
Jeśli jesteś już w biznesie, a sprzedaż spada, rozważ zmianę produktów lub usług, aby jakoś przeżyć ten trudniejszy okres. Przede wszystkim jednak:
Sprzedawaj to, czego ludzie potrzebują
Solidne pomysły biznesowe to ponadczasowe pomysły biznesowe. Obejmuje to pomysły na produkty, które obejmują potrzeby i / lub stałe zapotrzebowanie. W przypadku dzieci obejmuje to:
-
odzież wysokiej jakości
-
gry edukacyjne
-
książki
-
pościel do łóżeczka (zobacz przykład: https://smyklove.pl/kategoria/posciel-do-lozeczka/)
-
projekty artystyczne
-
książki
Należy jednak pamiętać, że poszczególne produkty, które sprzedają się lepiej w danym momencie, mogą się zmieniać wraz z trendami. Produkty dodatkowe są na ogół popularne wśród zamożnych rodziców. Dla niemowląt najważniejsze elementy ekwipunku są ponadczasowe – jak torby na pieluchy. Są to rzeczy, których rodzice potrzebują i zwykle kupują dla nowego dziecka.
Nowości mogą być sprzedawane raz na jakiś czas, ale mody konsumenckie są nieprzewidywalne i nie mogą utrzymać długofalowego biznesu. Znalezienie niszy i nadążanie za trendami jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest posiadanie “złotego standardu” linii produktowej opartej na powolnej i stałej sprzedaży, która będzie trwać przez całe życie Twojej firmy.
Na przykład pomyśl o tych, co wyznaczają trendy i zarobili fortunę na sprzedaży modów i nowości dla zamożnych, ale ich złoty standard podstawowej jakości sprawia że stają się tymi należącymi najstarszych i najbardziej dochodowych Chiny na świecie.
Co rodzice kupują?
Gdy rodziny są ubogie w gotówkę, rodzice chętniej inwestują w edukacyjne zabawki, książki, gry i zabawki interaktywne niż w zabawki typu chwilowego. Rodzice, którzy są przywiązani do pieniędzy, chcą poczuć się tak, jakby przyczynili się do dobrego samopoczucia dziecka, a nie tylko do pudełka z zabawkami.
Cięcia w wydatkach rodzinnych doprowadziły do spadku liczby podróży i chodzenia do kina, parków rozrywki i kolacji. Jak możesz wypełnić tę pustkę? Czy gra lub usługa pomaga rodzinom spędzać więcej czasu w domu? Aby poznać inne kultury lub w jakiś sposób naśladować doświadczenia, których nie przeżywają?
W dobrych czasach zakupy są często postrzegane i odczuwalne jako nagrody. Ten zakup może się wydawać się czymś w klimacie „zasługujesz na to”. W trudnych czasach zakupy wyglądają bardziej jak ofiary, bardziej w stylu „naprawdę nie powinienem tego kupować”.
To nie jest ekonomia, w której powinieneś zapytać “Jak mogę sprzedać zabawkę rodzicom?” Zamiast tego powinieneś zadać sobie pytanie: “Jak mogę przekonać rynek, że mój produkt doda wartości do czyjegoś życia?” i “Dlaczego rodzic nie powinien czuć się winny, wydając pieniądze na mój produkt, skoro nie może równocześnie odłożyć na bok oszczędności?”
Jeśli możesz odpowiedzieć na to pytanie rodzicom w kampaniach reklamowych i marketingowych, sprzedaż prawdopodobnie wzrośnie.
Polecamy także:
Malarstwo dla dzieci – pomóż dziekcu odkryć pasję i wyrazić emocje
Aplikacja Bezpieczna Rodzina – nowoczesne rozwiązanie dla całej rodziny