Budowa responsywnej strony internetowej to konieczność

ipad-820272_1280

O tym, że strona internetowa jest fundamentem istnienia firmy w sieci mówi się od dawna. Od kiedy firma Google wprowadziła mobile-first index, a statystyki zaczęły pokazywać, że ponad połowa ruchu na witrynach pochodzi z urządzeń mobilnych, mówi się także o tym, że strona musi być responsywna.

Dlaczego to takie ważne? Strona internetowa jest miejscem, które stanowi wizytówkę danej firmy, ale także prezentuje jej ofertę, pozwala na nawiązanie relacji, umożliwia kreowanie wizerunku i zyskanie przewagi nad konkurencją. Oczywiście pod warunkiem, że wspomniana strona została wykonana profesjonalnie i z ogromną dbałością o detale. Witryna musi być ładna i przejrzysta, a prezentowana treść ciekawa i przydatna. Ładna i przejrzysta powinna być nie tylko wtedy, gdy przeglądamy ją na komputerze stacjonarnym czy laptopie, ale również wtedy, gdy korzystamy z urządzeń mobilnych.

Ruch mobilny przewyższa ruch pozyskiwany z urządzeń desktopowych

Urządzenia mobilne umożliwiają nieprzerwane bycie online i coraz więcej osób z tej możliwości korzysta. W ostatnich latach systematycznie rosła liczba użytkowników mobilnych na całym świecie, a obecnie ruch ze smartfonów i tabletów przewyższa ten pozyskiwany z urządzeń desktopowych. Nic zatem dziwnego, że zachodzi potrzeba dostosowania stron internetowych do możliwości małego ekranu. Jeżeli przedsiębiorca nie wykona żadnego kroku, z pewnością straci zainteresowanie ze strony użytkowników mobilnych.

Wiele serwisów funkcjonuje w ten sposób, że prowadzi dwie niezależne witryny – jedną desktopową, drugą mobilną. Niestety zwykle prezentowana na nich treść znacząco się różni i tu pojawia się kolejny problem.

Mobile-firt index a responsywne strony internetowe

Zapowiadany od dawna mobile-first index stał się faktem w bieżącym roku. Oznacza to, że roboty wyszukiwarki Google w pierwszej kolejności indeksują strony mobilne. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że część tych stron znacząco (na niekorzyść) różni się od stron desktopowych, zawiera okrojone treści itd., to strona może stracić dotychczasową pozycję w rankingu. Ten problem nie dotyczy stron responsywnych.

Budując witrynę responsywną, nie musimy zabiegać o tworzenie wersji mobilnej, ponieważ responsywność oznacza, że witryna będzie się wyświetlać poprawnie na urządzeniach różnego typu. Automatycznie dostosuje się do możliwości małego ekranu.

Komu powierzyć budowę responsywnej strony internetowej?

Najlepszym rozwiązaniem jest wybór firmy, która ma spore doświadczenie w budowie stron internetowych, a jednocześnie zna aktualne trendy i śledzi poczynania Google. Agencja Mapi Media zatrudnia programistów, specjalistów SEO i AdWord a więc wszystkich tych, którzy znacząco przyczyniają się do budowy przejrzystej i funkcjonalnej strony internetowej (zobacz ofertę pod tym linkiem), przygotowanej do prowadzenia działań marketingowych w sieci. Jeżeli przedsiębiorca zamierza promować daną witrynę we współpracy z Mapi Media, może liczyć na rabat przy jej budowie. Na plus przemawia także to, że konsultacja i wycena projektu jest całkowicie bezpłatna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *