Otwarcie firmy remontowej specjalizującej się w przebudowie kuchni i łazienki to dobry, stabilny biznes, tak długo jak się wie co zrobić, by się wyróżnić na tle konkurencji. W tym miejscu oferujemy przyjazny, wyczerpujący przewodnik, który usprawni ten proces.
Myślisz o otwarciu działalności związanej z przebudową kuchni i łazienki? To musisz wiedzieć, aby zacząć!
Niezależnie od tego, czy to Ty będziesz wykonywać pracę, czy będziesz zarządzać zespołem fachowców – warto wiedzieć, że tak czy inaczej ta branża może być lukratywnym i satysfakcjonującym przedsięwzięciem przedsiębiorczym. Remonty kuchni i łazienki zwykle są wykonywane przez jednego wykonawcę, głównie dlatego, że obejmują one podobne cechy konstrukcyjne (np. hydraulika, oświetlenie, szafki itp.), również wyposażenie łazienek i kuchni pod względem mebli często jest bardzo podobne. Ale ponieważ klienci widzą dużą różnicę między przebudową kuchni i wanną, aspirującym przedsiębiorcom zaleca się rozmyślne wyróżnienie się w każdej kategorii.
Od czego zacząć?
To zależy przede wszystkim od tego, czy zamierzasz działać jako generalny wykonawca, który zleca zadania budowlane podwykonawcom czy sam będziesz wszystko realizował – od ułożenia płytek po instalację takich elementów jak kabiny prysznicowe. Oba modele biznesowe mogą przynosić zyski – to tylko kwestia:
- osobistych celów biznesowych,
- zestawu umiejętności,
- dostępnych zasobów.
Jako lider przedsiębiorczości będziesz musiał budować i rozwijać swój zespół specjalistów w dziedzinie kuchni i łazienki – niezależnie od tego, czy są podwykonawcami czy bezpośrednimi pracownikami. Przypisanie ról, jasne kanały komunikacji i rozwiązywanie konfliktów są częścią prowadzenia udanego biznesu.
Oto kilka innych wskazówek, o których należy pamiętać:
- Oprogramowanie do remodelowania. Najlepsze firmy ułatwiają klientom wybór odpowiedniego projektu poprzez korzystanie z oprogramowania do projektowania. Dzisiejsze oprogramowania pozwalają tworzyć obrazy 3D przestrzeni klientów, eliminując potencjalne kosztowne niespodzianki, które mogłyby się pojawić pod koniec procesu budowy.
- Świadomość produktu. Podobnie jak w przypadku większości branż, tutaj też liczą się trendy i rozwój. Twoi klienci będą oczekiwać, że będziesz ekspertem w zakresie najnowszych trendów w urządzaniu łazienki i kuchni, dlatego ważne jest utrzymywanie bliskich kontaktów z dostawcami i pozostawanie na bieżąco z aktualnymi stylami, poprzez zaglądanie na strony takie jak https://www.lazienkiabc.pl/.
Jak napisać plan biznesowy firmy zajmującej się remontami kuchni i łazienek?
Biznesplan to szkielet dla twojej misji, celów i strategicznej wizji Twojej firmy. Skoro pożyczkodawcy i inwestorzy wykorzystają Twój plan do pomiaru ryzyka, musi on zawierać specyficzne dla branży testy porównawcze i szczegółowy plan marketingowy. Właśnie dlatego już na wczesnym etapie warto poświęcić trochę czasu na naukę pisania sekcji analizy rynkowej biznesplanu. To może być twoją solidną podstawą biznesu i przepustką do fajnego kredytu.