Czy terminal płatniczy pomaga w prowadzeniu firmy?

Terminal płatniczyJeżeli prowadzisz działalność gospodarczą, terminal płatniczy będzie niezbędnym narzędziem do Twojej pracy. Pozwala zwiększyć liczbę klientów, zwłaszcza tych, którzy wybierają płatności bezgotówkowe. Jakie są zalety i wady posiadania terminala w Twoim przedsiębiorstwie?

Doświadczenia zakupowe klienta

Ciągły rozwój i optymalizowanie działania firmy jest codziennością dla właścicieli i menadżerów przedsiębiorstw. Dzięki temu mogą funkcjonować w konkurencyjnym środowisku i zdobywać nowych klientów, dbając przy tym o utrzymanie również stałych nabywców. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, konieczne są inwestycje zarówno w ofertę firmy, jak i zaplecze techniczne.

Ze strony klienta ważny jest całokształt doświadczeń, na które składa się kilka czynników. Będzie to, np. wygląd placówki, w której prowadzisz działalność gospodarczą, zapach, doświadczenie pracowników. Na ogólne doświadczenie klienta i na to, czy znów skorzysta z Waszych usług, ogromne znaczenie będzie miała obsługa. Dlatego ważne jest, aby kompetencje zespołu były wysokie i przekładały się na dobre relacje z klientem.

Dla klienta ważna jest też łatwość i szybkość przeprowadzania i finalizowania transakcji. Dlatego możliwość wyboru sposobu płatności, w tym płatności bezgotówkowych jest niezwykle istotna w procesie budowania więzi z klientem. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Terminal płatniczy – wady i zalety

Terminal płatniczy staje się w dzisiejszych firmach usługowych codziennością. Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze, przedsiębiorcy dostrzegli potencjał, jaki daje im zastosowanie takiego rozwiązania dla zwiększenia zysków. Dziś rezygnacja z możliwości płatności kartą, to utrata do 30 % przychodów. Żaden przedsiębiorca świadomie nie decyduje się na takie straty. Rezygnacja z wynajmu terminala najczęściej wynika z braku doświadczeń na tym gruncie.

Drugim powodem, dla którego terminale płatnicze są dziś powszechne, jest ich dostępność. Wiele instytucji finansowych ma w swojej ofercie płatności bezgotówkowe. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, koszty podpisania umowy z dostawcą takich usług są niewielkie, w porównaniu ze skalą korzyści. Możliwość wyboru urządzenia oraz dodatkowe programy rządowe wspierające rozwój przedsiębiorczość w kraju, sprzyjają sięganiu po terminale płatnicze.

Analizując temat posiadania terminala do płatności kartą, należy zwrócić uwagę na potencjalne wady i zagrożenia takiego rozwiązania. Przede wszystkim należy pamiętać, że podpisanie umowy wiąże się z koniecznością dokonywania comiesięcznej opłaty za użytkowanie terminala oraz prowizji od transakcji. Przedsiębiorca, którego biznes nie będzie opłacalny i zdecyduje się na jego zamknięcie, mimo wszystko będzie musiał opłacać terminal, aż do wygaśnięcia umowy – lub ponieść opłatę za wcześniejsze zakończenie umowy. Jednak zdolność do ponoszenia ryzyka jest nieodłącznym elementem przedsiębiorczości, więc każdy właściciel indywidualnie odpowie sobie na pytanie, czy w tym wypadku warto.

Inne zagrożenia to, mi.in. możliwość kradzieży urządzenia lub problemy związane z samymi transakcjami płatności. W przypadku kradzieży warto posiadać odpowiednie ubezpieczenie na pokrycie ewentualnych kosztów związanych z utratą urządzenia. I pamiętajmy, zawsze dokładnie zapoznajmy się z umową określającą warunki świadczenia usług terminali płatniczych, aby żaden zapis umowy nas nie zaskoczył w przyszłości.

Czy warto posiadać płatności bezgotówkowe?

Terminal płatniczy, mimo iż wiąże się z pewnym ryzykiem, daje wiele możliwości rozwoju dla przedsiębiorstwa usługowego. Łatwość w finalizowaniu transakcji jest głównym czynnikiem, który przesądza o dokonaniu zakupu wśród klientów. Z tego powodu warto rozważyć inwestycję w tę formę płatności. Warto pamiętać, że za terminalem płatniczym stoi potencjalnie do 30% więcej klientów dla naszego biznesu. Jest to spory kawałek tortu, który szkoda byłoby zaprzepaścić.

Decydując się na terminal płatności bezgotówkowych, dajesz sobie szansę na rozwój działalności gospodarczej, odpowiadając na potrzeby dużej grupy klientów. W czasach postępującej cyfryzacji pieniądz elektroniczny z czasem może zdominować tradycyjne metody płatności. Dlatego warto już teraz być o krok przed konkurencją, dostosowując się do zmieniającego się rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *