Dlaczego warto nadążać za trendami w pozycjonowaniu stron?

Jak co roku, również w 2022 mamy do czynienia z ewolucją SEO i pozycjonowania stron. Każda zmiana na tym odcinku marketingu w wyszukiwarce to szansa dla nowych biznesów, zwłaszcza tych zaczynających walkę w sieci od zera. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę stan gospodarki po kryzysie wywołanym pandemią, przekonamy się nowych graczy w świecie promocji online jest bardzo wielu. Z tego tytułu wraz z ekspertami postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej najciekawszym trendom.

Pozycja zerowa daje wizerunkowe zwycięstwo nad konkurentami!

W poprzednich latach Google promował tak zwane wyniki rozszerzone, a wśród nich featured snippets, knowledge graphs oraz direct answers. Pozycja zerowa, która dziś wyświetla się jako cytat z danej strony i znajduje się przed wszystkimi organicznymi wynikami jest kontynuacją tej polityki. Chodzi o to, by poszukujący wiedzy internauta nie musiał opuszczać stron wyszukiwarki. Wszystkie informacje zostają nam zatem podane pod przysłowiowy nos, tak żebyśmy mogli szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na dręczące zapytania.

Taka sytuacja ma swoje atuty i mankamenty. Z jednej strony, jeśli to z naszej strony pochodzi odpowiedź używana w zero-click search możemy się cieszyć. Pozycja zero wiąże się bowiem jednoznacznie z wyróżnieniem naszego brandu na tle innych walczących o miejsce w wyszukiwarce – mówimy tu zatem o renomie, prestiżu, autorytecie i wiarygodności, które spadają na nas wraz z wyborem Google. Z drugiej jednak warto pomyśleć o tym, jak wielu internautów poprzestanie na przeczytaniu direct answer i nie zdecyduje się na odwiedziny na naszej witrynie.”

Źródło: https://afterweb.pl/

Oczywiście specjaliści mają recepty i na ten pozorny spadek uwagi internautów. Wystarczy, tak jak agencja AFTERWEB dysponować teamem profesjonalnych redaktorów i copywriterów, których teksty nawet w małym wycinku będą przedstawiały się na tyle atrakcyjnie, że przekonają użytkownika do wejścia na stronę!

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych i zdobądź nowych fanów

Z rokiem 2022 Google ostatecznie przechodzi na mobilne indeksowanie stron. Ta długo zapowiadana decyzja wiąże się ze spadkiem wagi odsłon desktopowych naszych serwisów. Odtąd liczyć będzie się przede wszystkim, jak szablon wyświetla się i jak działa na sprzęcie pokroju smartfonów i tabletów. Oznacza to, że należy po raz kolejny pomyśleć o odświeżeniu struktury optymalizacyjnej strony i poddaniu jej procesom SEO na nowych zasadach. Nie obędzie się też bez rozwiązań w rodzaju starego, dobrego responsywnego web designu! Oczywiście nie musisz zajmować się tego rodzaju kwestiami osobiście, czas i energię pomogą oszczędzić specjaliści ze sprawdzonych agencji marketingu internetowego. Zdając się na pomoc ekspertów będziesz mógł wreszcie zająć się tym, co potrafisz najlepiej – prowadzeniem i rozwijaniem własnej firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *