Filmy Korporacyjne – Doskonała Reklama Twojej Firmy

Filmy korporacyjne są jednym z elementów promocji, który nie ma za zadanie przedstawienie produktu czy usługi a podniesienie świadomości klientów o firmie. Coraz więcej średnich i dużych firm decyduje się na taką formę promocji, która ma ukazać sposób działania firmy. Co przyciągnie nie tylko nowych klientów, ale również może zachęcić nowych pracowników do zgłoszenia się do firmy. O szerokim zastosowaniu filmów korporacyjnych przekonasz się w dalszej części artykułu.

Produkcja filmu korporacyjnego?

pracownicy

Tego typu film ma za zadanie przedstawić atrakcyjny sposób funkcjonowanie firmy czy przedsiębiorstwa, odpowiedzieć zarówno o pracownikach, jak i produktach, z których firma jest dumna. Jest to doskonały sposób na przedstawienie misji, którą każdego dnia korporacje realizują. Mają one za zadanie przyciągać nowych partnerów biznesowych, jak również pracowników, którzy będą chcieli związać przyszłość z firmą, która przedstawiana jest w doskonały sposób w mediach.

Film korporacyjny to doskonałe połączenie najlepszych elementów z filmów instruktażowych oraz promocyjnych, które prezentowane może być w różnych kanałach marketingowych..

Filmy korporacyjne prezentowane mogą być w wielu miejscach i w zależności od miejsca przeznaczenia mogą one przybierać różną formę i różną długość. Doskonale sprawdzą się podczas targów biznesowych oraz na wszelkich miejscach wystawowych, jakie odwiedza duża ilość osób. W tym przypadku warto wykorzystać krótkie filmy, ponieważ często odwiedzający nie mają zbyt wiele czasu, aby zapoznać się z każdą firmą. Warto również zadbać o wysoką atrakcyjność filmu i sprawić, aby przyciągnął on uwagę widza na dłuższy czas.

Kolejnym miejscem dla tego typu filmów są media społecznościowe, do niedawna firmy jedynie eksperymentowały z tym kanałem reklamowym, teraz uważany jest za jeden z najskuteczniejszych. Poza oczywistymi portalami społecznościowymi, które firma wykorzystuje, są również serwisy internetowe. Dobrze wykonany film korporacyjny może chętnie być wysyłany przez oglądających do znajomych, przez co zasięg w ciągu kilku dni może przerosnąć oczekiwania działu marketingu.Często, aby film spełniał swoje zamierzenia, potrzebna jest pomoc agencji filmowej zajmującej się kompleksową usługą reklamy filmy.

reklama

Jak wygląda praca nad takim filmem?

Na początku współpracy ważne jest określenie, jaki cel ma spełniać film korporacyjny dla firmy. Inną formę przyjmą filmy do employer brandingu a inny skierowane do klientów.

W przypadku employer brandingu wyróżniamy rodzaje zewnętrzny i wewnętrzny. Pierwszy z nich ma za zadanie przyciągnięcie nowych pracowników, którzy chcą się związać z naszą firmą. W przypadku brandingu wewnętrznego chodzi o poczucie, że każdy pracownik dla firmy jest tak samo ważny, zarówno pracownicy fizyczni, jak i dyrektorzy tworzą jedną wielką rodzinę. Pracownicy, którzy czują się częścią całego zespołu, pracują bardziej efektywnie.

Następnym elementem jest określenie budżetu.

Każda z firm posiada ograniczony budżet na promocję, warto ustalić, jaka jego część przeznaczyć na filmy korporacyjne. Warto jednak pamiętać, że zbyt niskie ustalenie budżetu może skutkować, słabą jakością tej formy reklamy. Dział marketingu powinien wybrać agencję filmową z doświadczeniem i renomą na rynku, co zagwarantuje oryginalność pomysłów oraz doskonałe ich wykonanie.

Opracowanie treści i wybór mediów

Wybór treści, hasło, ujęcia to wszystko powinno znajdować się w scenariuszu. Powinien on być dokładnie opracowany we współpracy szefów marketingu z agencjami reklamowymi. Warto w tym etapie zadbać o zadbanie o każdy z detali, ponieważ to właśnie one sprawiają, że film przyciągnie uwagę odbiorcy. Po dobraniu odpowiedniej formy oraz koncepcji filmu następuje nagranie wszystkich materiałów i dopasowanie ich pod względem długości do każdego ze środków przekazu, który zamierzamy wykorzystać.

Dopasuj długość filmu

W zależności od tego, jakie kanały marketingu będzie on wykorzystywał, warto dopasować odpowiednią jego długość. Filmy korporacyjne najczęściej trwają od kilkudziesięciu sekund do kilku minut. Krótsze filmy prezentowane są na targach jako wizytówka firmy, dlatego ich długość musi być dopasowana do czasu, jaki może poświęcić odbiorca. Zdecydowanie dłuższe wersje wykorzystywane są np. w poczekalniach lub holach budynku, to dzięki takim filmom kontrahenci przed spotkaniem biznesowym mogą dowiedzieć się o firmie, jej pracownikach czy jakości produktów lub usług, które oferuje.

Dłuższe filmy dla korporacji mogą być również wysyłane do klientów i współpracowników, za pomocą maili. Możemy w taki sposób przekazać im nowość z naszej firmy, czy zwiększyć przywiązanie do naszej marki.

dzwiek

Profesjonalni lektorzy i aktorzy

Każda osoba z działu marketingu zdaje sobie sprawę, że filmy reklamowe muszą przyciągać uwagę, dlatego starają się wykorzystać nowe lub sprawdzone sposoby na podniesienie atrakcyjności filmu. Jednym z nich jest wykorzystanie znanych aktorów, którzy cieszą się popularnością wśród widzów. Pomysł ten doskonale sprawdza się również z popularnymi sportowcami, czy ludźmi z show-biznesu.

Również popularni lektorzy nie mogą się opędzić od zleceń w filmach reklamowych i korporacyjnych. Znany i lubiany głos wzbudza zaufanie widzów oraz zwiększa szansę na podkreślenie osiągnięć, jak i poprawę wizerunku.

Indywidualne podejście

Wybierając agencję reklamową, warto zadbać o to by, każdym klientem zajmowała się indywidualnie, filmy korporacyjne tworzone niemal masowo, nie mają większego sensu. Powielając pomysły konkurencji, nie uda nam się osiągnąć zamierzonych celów. Warto wybierać agencje, które oferują spersonalizowane pomysły i mają doświadczenie w obsłudze firm, z wielu branż, dzięki czemu mają szeroką perspektywę przy tworzeniu każdego filmu korporacyjnego. Tylko treści przedstawiane w sposób unikalny, mają ogromną szansę utkwić w pamięci odbiorcy.

Podsumowanie

o-nas

Filmy korporacyjne poza podkreśleniem i wzmocnieniem pozycji firmy na rynku, mają za zadanie przedstawić naszą firmę jej pracowników oraz sposoby działania. Sprawia to, że klienci posiadają coraz większe zaufanie do marki, a osoby poszukujące pracę, starają się dołączyć do szeregu naszych pracowników. Produkcje, które zawierają nie tylko, unikalną treść, ale prezentowane są w oryginalny sposób, mają szansę stać się rozpoznawalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *