Floty e-hulajnóg w naszych miastach – czy są bezpieczne dla środowiska?

Dzięki niewielkiemu silnikowi elektrycznemu i platformie, na której stoi pojedynczy użytkownik, hulajnogi elektryczne są przeznaczone do transportu osób na krótkich dystansach w otoczeniu miejskim. Coraz liczniejsze firmy wprowadzają floty tych pojazdów na obszary miejskie, umożliwiając uczestnikom wynajem hulajnóg na krótki okres czasu. Udostępnianie jazdy tego rodzaju umożliwia również pozostawienie hulajnóg w miejscu docelowym użytkownika, a następnie odebranie ich przez następnego użytkownika lub odbiór w celu naładowania.

Takie hulajnogi są reklamowane jako:

  • środek do zmniejszenia zatorów komunikacyjnych

  • preferowany przez środowisko środek transportu

Chociaż te hulajnogi elektryczne nie emitują spalin z rury wydechowej, konieczne jest pełne uwzględnienie wpływu cyklu życia, aby właściwie zrozumieć ich wpływ na środowisko. W tym badaniu należy wykorzystać ocenę ich cyklu użytkowania, aby oszacować całkowite globalne ocieplenie, zakwaszenie, eutrofizację i wpływ na układ oddechowy tych hulajnóg elektrycznych. Celem takiego badania jest więc identyfikacja kluczowych czynników wpływających na niekorzystny wpływ na środowisko, przedstawienie zaleceń dotyczących polityk lub praktyk, które zmniejszyłyby ten wpływ, oraz porównanie ogólnych skutków z innymi rodzajami transportu.

Czy hulajnogi elektryczne nie są szkodliwe dla środowiska?

Skutki globalnego ocieplenia związane ze stosowaniem hulajnóg elektrycznych są zdominowane przez materiały, produkcję i zastosowania motoryzacyjne do zbierania e-hulajnóg w celu ładowania. Wydłużenie żywotności hulajngoi, zmniejszenie odległości zbierania i dystrybucji, używanie bardziej wydajnych pojazdów oraz rzadsze strategie ładowania mogą znacznie zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko.

Podsumowując, wyniki te sugerują, że hulajnogi elektryczne takie jak Xiaomi Mijia M365 mogą być skutecznym rozwiązaniem problemu zatorów miejskich, ale zmniejszają wpływ systemu transportu na środowisko.

Miasta, które chcą zintegrować hulajnogi z systemem transportowym, mają do dyspozycji kilka opcji polityki, aby zmniejszyć obciążenia środowiskowe związane z ich użytkowaniem. Zezwolenie na pozostawanie hulajnóg elektrycznych w miejscach publicznych przez noc zmniejszyłoby obciążenia samochodowe związane z podnoszeniem w pełni naładowanych lub prawie w pełni naładowanych hulajnóg elektrycznych. Wymaganie centralnego zarządzania lub ulepszonych procesów zbierania hulajnóg może zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów w celu zbierania i dystrybucji. Ponadto miasta mogą wprowadzać lub egzekwować zasady anty-wandalizmu w celu ograniczenia niewłaściwego użytkowania lub złego traktowania hulajnogi, co może skutkować krótkim czasem ich przydatności.

Firmy produkujące hulajnogi mogą również podjąć znaczące działania w celu zmniejszenia obciążeń związanych z cyklem życia swoich produktów. Mogą zmniejszyć obciążenia związane z gromadzeniem i dystrybucją poprzez zachęcanie lub wymaganie korzystania z wydajnych modeli. Ponadto mogą zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów pojazdu w celu odbioru i dystrybucji poprzez scentralizowane zarządzanie lub umożliwiając ładowarkom „odbieranie” hulajnóg elektrycznych w celu wyeliminowania niepotrzebnej i konkurencyjnej jazdy podczas codziennego odbioru.

Polecamy:
Jak wybrać hulajnogę elektryczną?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *