Jak poprawnie czytać umowy o świadczenie usług – rozmowa z doradcą klienta sieci Orange

selective-focus-focused-men-reading-contract-having-meeting-lawyer-office-man-105242166

Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych są zwykle bardzo skomplikowane i skonstruowane tak, że zwykły użytkownik może mieć problemy ze zrozumieniem wszystkich jej zapisów. O tym, na co warto zwracać uwagę podczas czytania umów, opowiada doradca klienta sieci Orange,

– Wiele osób niedokładnie czyta umowy, gdyż uważa, że większość tego rodzaju dokumentów zawiera dokładnie to samo Czy to dobre postępowanie?

– Absolutnie nie. W żadnym razie nie można podpisywać żadnej umowy, zanim jej nie przeczytamy. Dotyczy to nie tylko usług telekomunikacyjnych, ale również wszystkich innych umów na świadczenie usług, jakie podpisujemy na co dzień. Warto czytać nie tylko te części umów, które dotyczą różnego rodzaju opłat, ale również wszystkie prawa i obowiązki klienta, które w takiej umowie są zawarte. Tam też można przeczytać, co robić w razie jakiejkolwiek awarii czy problemów z użytkowaniem konkretnej sieci komórkowej. Co prawda awaria Orange zdarza się dosyć rzadko, jednak warto już na etapie podpisywania umowy doskonale wiedzieć, co robić w razie jakichkolwiek problemów z użytkowaniem sieci.

– Na co jeszcze warto zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy?

– Przede wszystkim, czytajmy wszystko, a nie jedynie pierwsze strony. Bardzo często drobnym druczkiem pojawiają się bardzo istotne kwestie, na które nie zwracamy uwagi. Owszem, czasem dokumenty umowy to kilka lub kilkanaście stron, należy jednak dokładnie przejrzeć wszystko od początku do końca. Najlepiej jest czytać umowę w obecności doradcy klienta, dzięki temu na bieżąco można dopytać się , jeśli któraś z kwestii jest dla nas niejasna lub wymaga głębszego przeanalizowania. Czasem warto też zabrać ze sobą umowę do domu i tam na spokojnie się z nią zapoznać, a następnie wrócić do podpisania umowy kolejnego dnia. Nigdy natomiast nie zawierajmy usług przez telefon, gdyż takie umowy są wiążące, natomiast nie pozwalają na dokładne zapoznanie się z warunkami umowy, na którą, często nieświadomie, godzimy się.

– Czy w umowie znajdują się również zapisy, co robić, jeśli operator nie wywiązuje się z usług?

– Wiele skarg klientów dotyczy właśnie niewywiązywania się z umowy. Najczęściej mają doliczane różne dodatkowe opłaty, z których nie zdawali sobie sprawy w momencie podpisywania umowy. Trzeba jednak na początku ustalić, czy fakt, że nie wiedzieli, oznacza, że takich zapisów nie było. Jak już wspomniałem, wiele osób czyta umowy jedynie pobieżnie. Dopiero w razie jakichkolwiek problemów wyciągają umowę i zaczynają się w nią wczytywać. Wtedy okazuje się, że wiele opłat, które uważają za bezpodstawne, zostało ujętych w umowie. Jeśli natomiast faktycznie opłaty naliczane są zupełnie niezgodnie z umową, należy jak najszybciej zgłosić się do doradcy klienta czy punktu usługi oraz wyjaśnić tę kwestię. Żaden klient nie powinien bowiem ponosić kosztów, na jakie nie godził się w momencie podpisywania umowy z operatorem. W wielu przypadkach taka sytuacja daje możliwość wypowiedzenia umowy z dostawcą usług bez ponoszenia jakichkolwiek strat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *