Jak powinna wyglądać poprawnie wykonana wizytówka i co może nam dać?

wizytowka

Wizytówka jest jednym z podstawowych sposobów na promocję firmy czy usług osoby prywatnej. Dobrze zaprojektowana zainteresuje potencjalnych klientów, a informacje na niej zawarte pozostaną w pamięci obdarowanego przez długi czas.

Tekst i grafika

Na projekcie wizytówki nie należy oszczędzać, zwłaszcza jeśli charakter prowadzonej działalności odnosi się do ciągłego kontaktu z klientami. Nie trzeba nikomu przypominać, że na tym małym kartoniku muszą znaleźć się dane osobowe i teleadresowe danej osoby lub firmy. Bardzo często są to jedyne informacje tam zawarte, co jest błędem. Klient, który znajdzie taką wizytówkę po roku, wyrzuci ją do kosza, ponieważ nie będzie pamiętał, czym zajmowała się dana osoba i dlaczego miałby dzwonić na podany numer. Konieczne jest zawarcie danych dotyczących charakteru świadczonych usług. Można dodać komentarz dotyczący branży, w której jest się specjalistą.

Drugą metodą jest konkretny zwrot do konsumenta, mówiący, żeby zadzwonił, jeśli będzie potrzebował konkretnej usługi czy towaru. Dobrze jest umieścić na wizytówce małe logo, które będzie kojarzyć się z nazwą przedsiębiorstwa lub jego charakterem. Nie powinno być jednak zbyt duże, żeby nie przesłaniało tekstu, który będzie obok niego zawarty.

Układ wizualny

Tło wizytówki powinno kontrastować się z tekstem i grafiką, dlatego najczęściej stosuje się jasne odcienie tła. Biel jest ku temu idealna, a przy okazji produkcja tych kartoników jest tańsza. Tekst, koniecznie czytelny, bez dziwnych i zawiłych czcionek powinien znajdować się po prawej stronie wizytówki. Badania wykazały, że człowiekowi pierwsze w oczy rzucają się elementy, które znajdują się w prawym górnym rogu trzymanego dokumentu. Dlatego właśnie tam powinno znajdować się imię i nazwisko lub nazwa reprezentowanej firmy. Logo można umieścić po lewej stronie. Ważne, by nie zasłaniało i optycznie nie przytłaczało całego projektu wizytówki.

Technologia wykonania

Końcowym etapem tworzenia wizytówki jest wybór rodzaju materiału, z którego zostanie wykonana. Powinno to zależeć nie tylko od posiadanego budżetu na ten cel, ale również od rodzaju kontrahentów, którzy je otrzymają. Potencjalni klienci strategiczni lub po prostu ci ważniejsi, powinni otrzymać produkt wykonany na grubym kartonie z połyskiem. Damy tym samym do zrozumienia, że dana osoba jest dla nas ważna i firma nie zamierza na niej oszczędzać. Oczywiście produkcja jednej takiej wizytówki jest droga, a wiele przedsiębiorstw nie może pozwolić sobie na tak duży wydatek dla wizytówek. Dlatego warto zamówić kilkanaście takich ekskluzywnych, a kilkadziesiąt zwykłych na normalnym kartonie. Te zwykłe będą służyć do rozdawania przypadkowym zainteresowanym.

Jak wizytówka może poprawić Twój wizerunek?

Poprawnie wykonana wizytówka, zawierająca wszystkie niezbędne klientowi dane, to prawdziwy skarb. Nie tylko ułatwia i przyspiesza rozmowy biznesowe, ale sprawia, że klient nie musi poświęcać czasu i uwagi na poszukiwanie kontaktu do konkurencji. W drodze, czy na spotkaniu, najpierw sięga się po wizytówkę, a dopiero później poszukuje informacji w mediach. Sam gest podarowania komuś tego małego kartonika jest odbierany bardzo pozytywnie, odbiorca zaczyna uważać się za wyjątkowego, że firma pragnie pozyskać jego względy. Wizytówki mają dodatkowo umiejętność pojawiania się po dłuższym czasie, kiedy usługi danego charakteru są najbardziej potrzebne.

To inwestycja długoterminowa. Nie należy liczyć na wzrost ilości klientów w dniu następnym, ani nawet za tydzień. Często pojawiają się po roku, a nawet dłużej. Dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie zaprojektowanie wizytówki, by była wizualnie przyjemna odbiorcy i kojarzyła się z firmą rzetelną i dokładną. Przekazywane są z rąk do rąk, po znajomości, bardzo często więc mogą zgłaszać się osoby, które same ich nie otrzymały. Nie sposób zliczyć wszystkich zalet tego małego kartonika. Trzeba być jednak świadomym, że jest on niezbędnym narzędziem pracy każdej firmy i osoby prywatnej świadczącej usługi innym.

Autorem artykułu jest firma zajmująca się tworzeniem wizytówek z drukiem wypukłym – AGAnet Karol Dziewinski. Więcej informacji na temat promocji po przez dobrze wykonaną wizytówkę, oraz koszty z tym związane znajdziecie Państwo na stronie autora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *