Zgodnie z opracowaniami specjalistów od spraw marketingu przyjmuje się, że tylko 30% sukcesu firmy zależy od faktycznego poziomu świadczonych usług bądź sprzedawanych produktów. Pozostałe 70% to wizerunek marki/firmy, przy czym 40% to reklama w swojej tradycyjnej formie – ulotki, banery, billboardy, spoty radiowe, telewizyjne itp. To, co zostało, to pozorne drobiazgi o charakterze reklamowo-wizerunkowym, które jednak nie pozostają bez wpływu na to, jak potencjalni klienci odbierają daną firmę. Uważnie podliczając wymienione cyfry, widać, że bez tych drobiazgów reklama nie jest w stanie zapewnić sukcesu.
Reklama, oferta i… co jeszcze wpływa na wizerunek firmy?
Mówiąc krótko, dodatkowe elementy, które kreują sposób odbioru firmy przez potencjalnych klientów, to przede wszystkim gadżety. Z jednej strony są one reklamą marki, z drugiej natomiast przedmiotem o funkcji pragmatycznym – czymś, z czym rzadko kiedy odbiorcy się rozstają. Chodzi tu o takie praktyczne przedmioty, jak kalendarze ścienne, stojące, kieszonkowe, książkowe, ale też kubki, długopisy czy notesy. Codzienne obcowanie z takimi gadżetami sprawia, że potencjalni klienci „zaprzyjaźniają się” z daną marką, zapamiętują jej nazwę oraz informacje charakterystyczne. Daje to niemal pewność, że w przypadku potrzeby tego typu usług/produktów, konsument przypomni sobie nazwę firmy, do której można się z danym problemem zgłosić. Takie gadżety z jednej strony warto rozdawać klientom (i tym faktycznym, i potencjalnym), z drugiej strony powinny one znajdować się w miejscu działania firmy, np. w biurze. Z pewnością wpłynie to na lepszy i bardziej świadomy jej odbiór.
Czy pomyślałeś o wszystkich detalach?
Gdy otrzymujemy wizytówkę od pracownika danej firmy, co pomyślimy? A jeśli korespondencja z nią prowadzona odbywa się na oryginalnym, firmowym papierze, o czym to świadczy? Niemal z pełnym przekonaniem można odpowiedzieć, że jest to dowód na profesjonalizm danej firmy i jej poważne podejście do tematu. Z taką firmą chce się współpracować. Co więcej, wizytówki będą spełniać jeszcze inną rolę – schowane do portfela, z pewnością zostaną z niego wyciągnięte, gdy pojawi się potrzeba skorzystania z usług w konkretnej branży.
Ale pamiętajmy o tym, że tak samo jak wizytówka czy papier firmowy mogą podnieść prestiż firmy, tak samo łatwo mogą zaszkodzić wizerunkowi. Tu niezbędna jest wysoka jakość. Produkty te nie mogą wyglądać na tanie, byle jakie i nieprofesjonalnie wydrukowane. Ważny jest dobór dobrego – mocnego, a jednocześnie eleganckiego – papieru oraz wysokiej jakości druku, najlepiej kolorowego.
Prestiż firmy zależy od wielu elementów. Im więcej z nich uwzględnimy, tym większa będzie szansa, że nie zatoniemy w morzu konkurencji.
Materiał został napisany dzięki wiedzy pracowników advertart.pl