Kolor a branding odzieży pracowniczej – to ma znaczenie w każdej niszy!

Projektując odzież dla swojej firmy, niezależnie od branży, wybór odpowiedniego koloru może wydawać się poważną decyzją. Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, wiele jednolitych kolorów jest znormalizowanych w różnych branżach i testowanych pod kątem skuteczności.

Jak ważne są więc jednolite kolory?

Pomyśl o fast foodach. Restauracje typu fast food, zwłaszcza te najpopularniejsze, wydają się używać tych samych kolorów w swoich restauracjach, w brandingu i mundurach. Pomyśl, jakie kolory kojarzą Ci się z fast foodami – żółty i czerwony. Jasny czerwony jest zwykle wybierany, ponieważ zwraca uwagę na restaurację i wywołuje u konsumenta poczucie ekscytacji i pilności. Żółte są używane, ponieważ sprawiają, że klienci czują się szczęśliwi, dzięki czemu czują się dobrze kupując cokolwiek zamierzają.

Dlaczego jednolite kolory mają znaczenie?

Jak zauważyliśmy powyżej, pewne kolory są psychologicznie powiązane z określonymi reakcjami emocjonalnymi i biologicznymi. Prawie każda osoba powiedziałaby, że nie ma na nią wpływu jednolity kolor lub branding restauracji, ale kiedy w badaniach naukowych prawie każda osoba wykaże, że ma na nią wpływ. Wiele firm odnoszących sukcesy w różnych branżach polega również na jednolitym kolorze, aby uzupełnić swoją markę i oferować poczucie niezawodności i wiedzy. Firma UPS jest dobrze znana z używania brązu w swoich ciężarówkach i uniformach kierowców, ponieważ ten kolor jest kojarzony z niezawodnością. Z biegiem czasu kolor stał się nierozerwalnie związany z ich produktami, ogólnie z dostawą do domu i kierowcami.

Wybierz jednolity kolor dla pracowników

Teraz, gdy już wiesz, dlaczego jednolite kolory są ważne, czas wybrać odpowiedni jednolity kolor dla Twojej firmy. Poświęć trochę czasu na zbadanie, co chcesz przekazać i jakie kolory wpływają na Twoich klientów.

Np. Mechanicy i hydraulicy prawie zawsze będą chcieli mieć inne jednolite kolory niż pracownicy fast foodów, a Ci inne niż odzież medyczna dla lekarzy.

Najpopularniejsze kolory?

Biały oznacza czysty, a czarny – autorytet, władza. Jeśli chodzi o kolor zielony jest uspokajający, a fioletowy dystyngowany, elegancki. Pomarańczowy: ciepły, zabawny, a srebro: naukowe, zaawansowane. Czerwony: ekscytujący, pewny siebie a niebieski symbolizuje zaufanie. Gdy wziąć pod uwagę kolor żółty to szczęście i pozytywne nastawienie, a złoto jest prestiżowe i zasłużone.

Jeśli chcesz jednolitego wyglądu dla swoich pracowników, ale jeszcze nie możesz zdecydować się, jaki kolor wybrać – pomocna może okazać się wypożyczalnia uniformów. To dzięki niej można nadać swojej restauracji lub innej firmie czysty, profesjonalny i spójny wygląd. Szukaj producenta odzieży medycznej bądź innej w zależności od interesującej Cię branży, która tworzy wysokiej jakości ubrania w tym zakresie. Taki producent może dostarczyć Ci mundury, których potrzebujesz, za żądaną cenę. Najlepiej też od razu poproś o przykłady ich pracy, aby dowiedzieć się więcej o tym, co faktycznie oferują i mogą zaproponować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *