Koronawirus a pozycjonowanie stron – warto czy nie warto w to inwestować?

Epidemia koronawirusa mocno ograniczyła popyt na większość produktów i usług, tym samym negatywnie wpływając na kondycję finansową wielu przedsiębiorstw. Część przedsiębiorców zdecydowała się na zawieszenie działalności gospodarczej, część na zwolnienia lub ograniczenie czasu pracy, a część postanowiła wykorzystać ten czas na budowanie przewagi konkurencyjnej, także w Internecie.

Która z tych opcji jest właściwa? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż zależy w dużej mierze od specyfiki firmy, „poduszki finansowej”, cashflow oraz podejścia do kwestii promocji i wykorzystywania okazji do prześcignięcia konkurencji.

Lokalne pozycjonowanie stron

Dobrym przykładem skrajnie różnego podejścia jest miastoBielsko-Biała. SEO ofert tu praktycznie nie widać, a to oznacza tyle, że przedsiębiorcy z Bielska-Białej raczej ograniczają swoje działania promocyjne w Internecie. To zatem świetna okazja, żeby być o krok przed konkurencją i wdrożyć działania pozycjonerskie do strategii marketingowej firmy.

Pozycjonowanie firmowej strony internetowej to przedsięwzięcie, którego głównym celem jest otwarcie dodatkowego kanału pozyskiwania nowych klientów. Choć zwykle wiąże się z co najmniej kilkumiesięczną pracą pozycjonera (specjalisty ds. SEO), to trzeba przyznać, że efekt często przerasta oczekiwania. Co więcej, w odróżnieniu od reklam w Google Ads lub Facebook Ads, zwykle jest on trwalszy.

W dużym uproszczeniu, lokalne pozycjonowanie stron np. firm z Bielska-Białej, co do zasady nie różni się zbytnio od SEO w Jaworznie. Konkurencja z pewnością będzie posiadać inny profil i źródła linków, inaczej zbudowane strony i inny content, ale sposób podnoszenia pozycji będzie dość podobny.

Kogo wybrać do pozycjonowania strony?

Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług pozycjonerskich kogoś spoza obszaru działania firmy. Taka osoba na podstawie swojego doświadczenia i ze świeżym podejściem do tematu pozycjonowania, przeprowadzi audyt strony i zaproponuje właściwe wdrożenia.

Jedną z osób, które mogą podjąć się lokalnego pozycjonowania stron firmowych jest doświadczony SEOwiec – Marcin Balana. To osoba, która rzetelnie przeprowadzi audyt strony internetowej w oparciu o profesjonalne narzędzia, jak również zaproponuje i wdroży zmiany on-site i off-site (czyli zmiany na stronie i poza nią).

Kontakt do specjalisty ds. SEO

Marcin Balana
tel.: 512 188 666
e-mail: kontakt@marcinbalana.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *