Pozycjonowanie stron – co musisz wiedzieć przed zamówieniem usługi?

Pozycjonowanie stron (ang. search engine optimization – SEO) jest obecnie jedną z najczęściej wybieranych metod promocji online. Na czym dokładnie polega? Sprawdź kompendium informacji dotyczących SEO, jeżeli także chcesz skorzystać z tej metody reklamowej!

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nazwa metody reklamy internetowej, która ma na celu pozyskanie dla promowanej strony internetowej jak najwyższej pozycji na liście w wyszukiwarce internetowej. Dotyczy to pozycji w wynikach naturalnych, organicznych, czyli tych, które nie są opłacone.

Bardzo często pozycjonowanie określane jest także jako SEO od search engine optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). Metoda ta zaliczana jest do szerszej grupy działań nazywanych SEM od search engine marketing (marketing w wyszukiwarkach internetowych).

Ze względu na popularność wyszukiwarki internetowej Google to właśnie ona jest głównym serwisem, na którym skupiają się działania SEO.

Jak wpływać na pozycję w Google?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google ma bardzo duże znaczenie, ponieważ to właśnie ona wpływa na liczbę osób wchodzących na stronę internetową.

Wyobraźmy sobie dwie strony o tej samej tematyce, ale jedna wyświetla się na jednej z pierwszych pozycji na liście wyszukiwania, natomiast druga dopiero na kolejnej stronie wyników. To właśnie na pierwszą wejdzie znacznie więcej osób, które będą wtedy bardziej skłonne do złożenia na niej zamówienia czy skorzystania z oferowanych usług.

Aby wpłynąć na pozycję, na której wyświetlana jest strona internetowa, prowadzi się pozycjonowanie. Jest to metoda, która może pomóc stronie w stopniowym podwyższaniu swojej pozycji, by w końcu dotrzeć na te najwyższe i najlepiej widoczne.

Pozycjonowanie – kiedy warto?

Metoda promocji jak pozycjonowanie stron ma uniwersalne zastosowanie i polecana jest dla każdej strony internetowej.

Dzięki pozycjonowaniu można promować strony firmowe, sklepy internetowe, blogi online, serwisy informacyjne, a także wiele innych witryn.

Przebieg pozycjonowania

Aby pozycjonowanie mogło przynieść najlepsze efekty, musi być ono odpowiednio zaplanowane i zrealizowane. Co ważne pozycjonowanie jest prowadzone nie jako jednostkowa czynność, lecz jako proces, ponieważ tylko wtedy, gdy będzie ono realizowane stale, strona może skutecznie dotrzeć na najwyższe pozycje na liście wyników.

Na pozycjonowanie składają się poniższe czynności:

  1. Audyt SEO – kontrola strony przed rozpoczęciem promocji.
  2. Optymalizacja – odpowiednie zmiany wprowadzone na promowanej stronie.
  3. Pozycjonowanie – link building, czyli pozyskiwanie dla strony wartościowych linków.
  4. Analiza wyników – prowadzona stale, aby w razie konieczności szybko wprowadzić odpowiednie zmiany w strategii promocji.

Jak długo trzeba pozycjonować witrynę?

Pierwsze efekty pozycjonowania można zobaczyć już po paru tygodniach, jednak zaleca się korzystanie z tej metody stale.

Zatem pozycjonowani to sprawdzona metoda reklamowa, z którą można uzyskać bardzo dobre efekty – wysoką pozycję i atrakcyjne zyski dla firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *