Projekt graficzny – bardziej skomplikowany, niż sądzisz!

Projektowanie graficzne, znane również jako projektowanie komunikacji, to sztuka i praktyka planowania i projektowania pomysłów i doświadczeń z treściami wizualnymi i tekstowymi.

Forma, jaką przyjmuje, może być fizyczna lub wirtualna i może zawierać:

  • obrazy

  • słowa

  • grafikę

Doświadczenie to może mieć miejsce w jednej chwili lub może trwać przez długi okres czasu. Praca może się odbywać w dowolnej skali, od zaprojektowania pojedynczego znaczka pocztowego do krajowego systemu oznakowania pocztowego. Może być przeznaczone dla niewielkiej liczby osób, takich jak jednorazowa lub limitowana edycja książki lub wystawy, lub może być oglądane przez miliony osób, podobnie jak połączone treści cyfrowe i fizyczne międzynarodowej organizacji prasowej. Może być również w dowolnym celu, czy to komercyjnym, edukacyjnym, kulturalnym czy politycznym.

Projekt, który ma być doświadczany w jednej chwili, jest najłatwiejszy do rozpoznania. Projektanci organizują typ, formę i obraz na plakatach, reklamach, paczkach i innych materiałach drukowanych, a także wizualizacjach i grafikach informacyjnych dla gazet i czasopism.

Ten rodzaj projektu jest często mylony z ilustracją, ale chociaż ilustrator tworzy lub rysuje obraz w odpowiedzi na pomysł, projektant który ma na swoim koncie warsztaty 3d bądź inne łączy ilustracje, fotografie i typ w celu przekazania pomysłu. Jednym ze sposobów na zrozumienie tego jest rozważenie różnicy między producentem mebli a projektantem wnętrz. Jeden tworzy określony obiekt w określonym celu, podczas gdy drugi myśli o tym, jak wszystkie obiekty i powierzchnie pomieszczenia tworzą środowisko dla poruszającego się przez niego człowieka. Dobrzy ilustratorzy często są zdolnymi projektantami i vice versa, co utrudnia odróżnienie obu praktyk.

Grafika ruchoma jest jednakowo z góry określona i wykonana, ale ma być przeżywana przez określony czas, jak na przykład napisy do filmu lub wideo online, które wyjaśniają część artykułu w gazecie. Zwykle wykraczają poza wizualny, kuratorski dźwięk przechodząc w formę ruchomej grafiki wektorowej, zdjęć i wideo. Różnica między grafiką ruchomą a wideografią lub animacją jest taka sama jak różnica między grafiką dwuwymiarową a ilustracją. Grafika ruchoma łączy animację, wideografię i typografię dla celów komunikacyjnych, a ta kombinacja w czasie i przestrzeń ekranu stanowi projekt.

Czy to fizyczne, czy cyfrowe, książki i czasopisma mają być używane z upływem czasu, podczas których czytelnik ma kontrolę nad tempem i kolejnością doświadczeń. W książkach treść zazwyczaj pojawia się przed projektem, podczas gdy w czasopismach projekt jest strukturą przewidującą treść pisaną i wizualną, która nie została jeszcze utworzona. Niektóre komercyjne strony internetowe lub katalogi wystaw również mieszczą się w tej kategorii, podobnie jak cyfrowe lub fizyczne wystawr muzeum, które pokazują informacje, które się nie zmieniają. Wszystkie mają treść w sugerowanej kolejności, która została przemyślana z wyprzedzeniem, ale użytkownik lub czytelnik znajduje własną ścieżkę w materiale.

Polecamy:
Ze sztuką na Ty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *