Przedsiębiorco! Czy wiesz, jak radzić sobie z trudnościami?

Zakładanie działalności gospodarczej to wielki życiowy krok. Wymaga on sporo odwagi, dobrej wizji rozwoju firmy, realnego biznesplanu, a przede wszystkim cierpliwości, zwłaszcza na samym początku. Niestety nigdy nie da się przewidzieć każdego możliwego scenariusza, który może się pojawić w trakcie prowadzenia działalności. Co może Cię zaskoczyć?

Decydując się na przejście z etatu na własną działalność trzeba poznać wiele przepisów związanych z BHP czy podatkami oraz tych dotyczących konkretnej branży (np. prowadzenia biznesu gastronomicznego). W tym zakresie najlepiej trzymać się określonych wytycznych, żeby uniknąć problemów, a nawet konieczności zamknięcia interesu. Oprócz mnogości przepisów wymagającą kwestią może być też zatrudnianie pracowników, nagłe okoliczności zmieniające założenia biznesplanu (choćby zamknięcie ulicy dojazdowej do lokalu z powodu remontu), a także działanie nieuczciwej konkurencji. Czy da się do tego przygotować?

Co robić z podejrzeniem, że konkurencja chce Ci zaszkodzić?

Jako młody przedsiębiorca możesz niestety spotkać na swojej drodze ludzi, którzy będą krzywo patrzyli na Twój biznes. Jeśli twoje produkty lub usługi wyróżniają się na rynku, a ty masz dobre podejście do klientów, będziesz „zabierać” ich podobnym przedsiębiorstwom. A to może sprawić, że ktoś będzie chciał Ci zaszkodzić. Jeśli masz takie podejrzenia, może Ci pomóc detektyw Częstochowa, który działa na terenie całego kraju. To właśnie ta osoba ma narzędzia do tego, by zweryfikować, czy ktoś próbuje stosować wobec Ciebie czyny nieuczciwej konkurencji. Może sprawdzić obecność urządzeń szpiegowskich, np. podsłuchu, czy prowadzić obserwację mającą na celu ujawnienie działania na Twoją szkodę.

Jak radzić sobie z pracownikami?

Zatrudniając pracowników można trafić na bardzo różne osoby. Wiele z nich będzie wykonywać swoją pracę rzetelnie i uczciwie. Mogą się jednak trafić przypadki, gdy pracownik będzie szkodził przedsiębiorstwu. Co można zrobić, by tego uniknąć? Przede wszystkim warto spożytkować dużo energii na weryfikację umiejętności pracowników oraz odpowiednio sporządzić umowę. Istnieje możliwość zaproponowania im okresu próbnego, z czego korzysta wiele dużych firm. Z drugiej strony, jeśli chce się być szanowanym pracodawcą, należy szanować swoich pracowników. Utrudnianie urlopów, nagłe wezwania do pracy, nadmiar nadgodzin, zbyt wygórowane wymagania i posądzanie o nieuczciwość skutecznie odstraszają tych, którym zależy na pracy. Nikt nie chce być traktowany z góry i czuć, że jest zdany na łaskę i niełaskę pracodawcy.

Jak działać w trudnych sytuacjach?

Jeśli wydarzy się coś, co przerasta Twoją wiedzę i kompetencje, warto zasięgać porady fachowców w różnych dziedzinach. Oczywiście są to dodatkowe koszty, ale spokojna głowa jest nie do przecenienia. Dobrze jest zebrać kontakty do polecanych radców prawnych, specjalistów BHP czy księgowych, żeby móc szybko poprosić o pomoc w sytuacji podbramkowej bez konieczności nerwowego szukania kogoś w trakcie kryzysu. Warto stosować zasadę „przezorny zawsze ubezpieczony”.

 

 

Dlaczego warto skorzystać z usług dobrego zakładu pogrzebowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *