Rozmowa o pracę w sklepie sportowym – jakich pytań oczekiwać?

Szukanie dobrego zatrudnienia wymaga nie tylko wysyłania wielu CV, ale również chodzenia na rozmowy kwalifikacyjne. W zależności od branży, w której chcemy pracować i do której aplikujemy, rozmowy te mogą nieco się różnić. Nie inaczej jest w przypadku rozmowy kwalifikacyjnej w sklepie sportowym. Warto dobrze się przygotować, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie dobrego zatrudnienia.

Praca w sklepie sportowym to dobre rozwiązanie między innymi dla studentów, którzy chcą podreperować swój budżet, a także dla młodych, aktywnych osób, które interesują się sportem, same aktywnie uprawiają jakąś dziedzinę i doskonale znają się na sportowej odzieży, akcesoriach czy obuwiu. Takie osoby są zdecydowanie lepszymi kandydatami do zatrudnienia niż osoby ubiegające się o pracę, ale nie mające żadnego doświadczenia w sporcie.

Pytania, jakie padną na rozmowie

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w sklepie sportowym musimy spodziewać się przede wszystkim klasycznych pytań, jakie pojawiają się praktycznie wszędzie. Będziemy pytani o nasze wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zwłaszcza w sprzedaży oraz dodatkowe umiejętności. Często bardzo ważna jest znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego, co jest ważne w przypadku kontaktów z zagranicznymi klientami. W sklepie sportowym z pewnością będziemy również zapytani o nasza znajomość sprzętu i akcesoriów aportowych. Bieżnie Kettler, akcesoria rowerowe, obuwie do biegania, przyrządy do siłowni – te wszystkie akcesoria powinny być dla nas znane i musimy umieć się poruszać w ich ofercie. Owszem, wiele kwestii można nauczyć się już w trakcie pracy, jednak już na starcie warto mieć chociażby podstawową wiedzę na temat oferty. Dzięki temu lepiej poradzimy sobie w rozmowach z klientami.

Nie tylko sprzedawca, ale również doradca

Branża sportowa jeśli chodzi o sprzedaż jest bardzo wymagająca. Tego rodzaju sklepy odwiedzają nie tylko osoby, które doskonale wiedzą, czego potrzebują, ale również całe mnóstwo klientów, którzy są gotowi wydać spore pieniądze, ale potrzebują fachowego i profesjonalnego doradztwa. Sprzedawca w sklepie sportowym jest więc pewnego rodzaju asystentem sprzedaży, który powinien poznać potrzeby i oczekiwania klienta i na tej podstawie umieć dobrać sprzęt czy akcesoria, które będą dla niego idealne. Jeśli doradztwo będzie kiepskiej jakości, a klient nie będzie zadowolony z późniejszego użytkowania sprzętu, raczej już do danego sklepu nie wróci. Sprzedawca musi więc być profesjonalistą, gdyż od niego zależą obroty i popularność sklepu. Aby być dobrym sprzedawcą nie tylko w sklepie sportowym, ale również w wielu innych branżach, trzeba mieć również odpowiednie predyspozycje i cechy charakteru. Sprzedawcy powinni być bardzo komunikatywni, otwarci na kontakty z ludźmi, łatwo nawiązywać rozmowę, a także umieć rozwiązywać sytuacje konfliktowe. Te cechy pozwalają odnosić sukcesy w dziale sprzedaży i z pewnością zwiększają też szansę na ciekawe zatrudnienie.

Polecamy:
Ranking Fivb: historia, faworyci, algorytmy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *