Stawiamy pierwsze kroki w e-commerce

https://ec-at.com/Myślisz o założeniu własnego internetowe sklepu? Zastanawiasz się, jakie powinny być pierwsze kroki w e-commerce? Chcesz sprzedawać różne produkty, ale nie masz na to wystarczających funduszy? Rozwiązaniem może być sklep dropshipping, a o tym, w jaki sposób go założyć, prowadzić czy promować dowiesz się tego poradnika.

Pierwsze kroki w e-commerce – czyli jak zacząć sprzedaż internetową?

Choć założenie sklepu internetowego może się wydawać bardzo proste, trzeba jednak się odpowiednio do tego przygotować, by nie stracić zainwestowanych w to pieniędzy i szybko zacząć zarabiać. Taki proces składa się z kilku etapów, które postaramy się omówić tutaj pokrótce.

Prowadzenie działalności e-commerce jest coraz bardziej popularne. Nie jest to bowiem tak wymagające, jak własny sklep stacjonarny, co więcej nie wymaga tak kosztownych inwestycji. Jeśli handlujesz produktami własnego wyrobu, głównym Twoim zadaniem, jest zatroszczenie się o stworzenie odpowiedniej strony Internetowej i jej promocja. Innym rozwiązaniem jest wybór asortymentu, którym będziesz chciał handlować. Tutaj również możesz skorzystać z rozwiązań, które Ci ułatwią to zadanie. Jeśli nie posiadasz magazynów i nie chcesz dokonywać dużych inwestycji w towar i wynajem powierzchni magazynowych, z pewnością najlepszą opcją będzie dropshipping.

Na czym on polega? To prowadzenie sklepu internetowego we współpracy z hurtowniami dropshipping, które nie tylko zajmują się przechowywaniem towaru, lecz także jego wysyłką do klienta. Wystarczy, że przekażesz informacje o zamówionym produkcie.

No właśnie, ale na jaki asortyment się zdecydować?

Wybór oferty Twojego sklepu internetowego

Oferta hurtowni dropshipping jest bardzo różnorodna i jest w czym wybierać. Zanim jednak podejmiesz ostateczną decyzję, warto dokonać dokładnej analizy rynku i konkurencji.

Największą popularnością wśród towarów sprzedawanych w Internecie cieszą się z pewnością sklepy odzieżowe oraz z modnymi akcesoriami i butami. Bardzo chętnie zamawiane są również książki, płyty i kosmetyki, a także zabawki i akcesoria dziecięce. Coraz więcej osób decyduje się na poważniejsze zakupy, między innymi sprzęt RTV i AGD oraz meble, czy wyposażenie wnętrz. Jak widzisz, różnorodność oferty jest duża. Przed podjęciem decyzji musisz jednak wziąć również pod uwagę takie aspekty jak:

  • popyt na dane produkty;
  • częstość zwrotów – np. ubrania i buty to produkty najczęściej zwracane lub reklamowane, najrzadziej zaś książka i płyty;
  • wielkość gabarytów, szczególnie jeśli hurtowania nie przyjmuje bezpośrednich zwrotów;
  • wysokość marży.

Na koniec zapoznaj się dokładnie z ofertami hurtowni dropshipping i poznaj warunki współpracy.

Dropshipping a full dropshipping – czym się od siebie różnią?

Tak, jak wspomnieliśmy na początku dropshipping to model sprzedażowy, w którym nie musisz posiadać magazynów, ponieważ to hurtownia zajmuje się przekazywaniem towarów do klienta.

W takiej sytuacji do Twoich najważniejszych obowiązków będzie należeć:

  • wybór hurtowni dropshipping i nawiązanie z nią stałej współpracy, a także negocjacja cen;
  • prowadzenie sklepu internetowego i jego promocja;
  • stała aktualizacja danych magazynowych;
  • kontrolowanie i aktualizowanie cen;
  • przekazywanie zamówień do hurtowni;
  • obsługa reklamacji oraz zwrotów;
  • utrzymywanie dobrych relacji z klientem.

Tych zadań jest dość sporo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że działania marketingowe, czy dbanie o prawidłowe relacje z klientem wymagają naprawdę dużych nakładów pracy, jeśli chcesz pokonać konkurencję. Możesz również skorzystać z platformy e-commerce takich jak https://ec-at.com/. Dzięki współpracy z doświadczonymi w sprzedaży internetowej osobami zyskujesz wsparcie na wielu polach, między innymi:

  1. Otrzymujesz przygotowaną stronę dostosowaną do sprzedaży.
  2. Masz do wyboru ponad szeroką ofertę hurtowni z różnorodnym asortymentem.
  3. Nie musisz przejmować się obsługą zwrotów oraz reklamacji.
  4. Korzystasz z automatycznej aktualizacji danych na temat stanów magazynowych i cen.

Oszczędzony dzięki temu czas możesz poświęcić na działania marketingowy i wsparcie klienta.

Ile musisz zainwestować?

Zakładając sklep stacjonarny, musisz mieć fundusze między innymi na wynajem lokalu, powierzchni magazynowych, zatrudnienie pracowników i oczywiście zakup towaru. Wymaga to ogromnych inwestycji finansowych. Otwierając klasyczny sklep internetowy, schemat będzie podobny z wyjątkiem kosztów wynajmu samego sklepu. Będziesz jednak musiał wydać pieniądze na dobrze opracowaną stronę, czyli czekają Cię takie wydatki jak hosting, domena, oprogramowanie i oprawa graficzna. Nadal również będzie potrzebować pieniędzy na powierzchnię magazynową, której wielkości będzie zależna od oferowanych produktów, czy zakup towaru. A co jeśli inwestycja nie zacznie przynosić zysków?

No właśnie dlatego dobrym sposobem na pierwsze kroki w e-commerce jest model dropshipping. Tutaj największym Twoim początkowym wydatkiem, będzie stworzenie strony, nawiązanie współpracy z hurtowniami oraz opracowanie materiałów promocyjnych. Jest jednak jeszcze inne rozwiązanie, czyli opcja full dropshipping, dzięki której opłacając jedynie miesięczny abonament dostosowany do Twoich potrzeb, możesz korzystać z wielu udogodnień i współpracy z hurtowniami.

Marketing e-commerce – poznaj podstawy

Na koniec parę słów o marketingu e-commerce. Jeśli chcesz zarabiać na swoim sklepie internetowym, musisz dotrzeć do szerokiego grona klientów. W tym celu należy zadbać o odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google oraz prowadzić profil na portalach społecznościowych, między innymi Facebooku, Twitterze, czy Instagramie. Im szersze grono odbiorców stanowiących potencjalnych klientów będziesz miał, tym większa szansa na dużą sprzedaż.

Planując kampanie marketingowe, musisz dokładnie się zastanowić, do kogo chcesz trafić i w jaki sposób oraz opracować w tym celu właściwe materiały. Choć może wydawać się to dość trudne, możesz jednak znaleźć na ten temat wiele przydatnych informacji w Internecie.

 

Polecamy:
2 najważniejsze powody dlaczego warto kupić obserwujących na Instagramie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *