Szybciej znaczy lepiej? Obsługa klienta w XXI wieku

Rewolucja cyfrowa, czyli opanowanie naszej codzienności przez wirtualną rzeczywistość, jeszcze bardziej zwiększyła tempo naszego życia. Paradoksalnie – bo fakt, że wszystko można załatwić błyskawicznie i zdalnie, dzięki internetowemu połączeniu, miało dać nam więcej czasu na smakowanie życia. Tymczasem zdobyte możliwości popchnęły ludzi raczej do kolejnych oczekiwań.

Dysponowanie narzędziami błyskawicznego reagowania jest oczywiście czymś pożądanym, ale obsługą tych narzędzi wciąż często pozostaje człowiek, który nierzadko potrzebuje pewnej ilości czasu na przetworzenie informacji i przygotowanie odpowiedniej reakcji. Właśnie dlatego do wykonywania pewnych czynności w zakresie szybkiego reagowania zostały zatrudnione maszyny.

Klient w centrum uwagi

Hasłem każdego przedsiębiorcy, firmy zajmującej się dostarczaniem towarów i usług klientom, jest przyznawanie właśnie klientowi centralnego miejsca w procesie nawiązywania biznesowej interakcji. Tradycyjni sprzedawcy, którzy w swoich punktach usługowych czy sklepach mogli poświęcić całą swoją uwagę obsługiwanemu akurat klientowi, który ich odwiedził i poczekał na swój czas obsługi w kolejce. Sprawa komplikuje się jednak dość mocno, gdy mowa o współczesnych sklepach internetowych czy punktach usługowych działających online.

Właściciel wirtualnego biznesu może w tej samej chwili otrzymywać bardzo dużą ilość zgłoszeń od klientów, którzy chcieliby możliwie szybko dostać konkretne odpowiedzi na swoje pytania czy zamówienia. Kwestia tego, jak szybko i w jaki sposób klient zostanie obsłużony, może zaś rzutować na jego dalsze plany względem korzystania z usług danego przedsiębiorcy.

Sprawa jest zatem poważna – na szczęście pracodawcy nie są zmuszeni do pracy w pocie czoła przy formułowaniu odpowiadania na każdą aktywność choćby potencjalnego klienta. XXI wiek to nie tylko stulecie szybkiego tempa, ale też czas tworzenia innowacyjnych, pomysłowych rozwiązań nowoczesnych problemów. Firmy, działające na płaszczyźnie cyfrowej, mają możliwość korzystania ze specjalnych narzędzi, oprogramowania, które zdejmie z barków właściciela firmy wiele żmudnych obowiązków pozwalając na integrację z różnymi kanałami sprzedaży np:

  • Allegro
  • eBay
  • Amazon

Taką platformą jest narzędzie ErpBox. Dzięki dostępnym w systemie udogodnieniom, właściciel e-firmy może sobie znacząco ułatwić zarządzanie własnym biznesem. Specjalnie zaprojektowane i zaprogramowane narzędzia wyręczą właściciela w podejmowaniu osobistego kontaktu z pojedynczym klientem. To komputer zajmie się wysyłaniem potwierdzeń, dotyczących zamówienia, niemal na każdym etapie jego realizacji.

infografika-erpbox-1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *