Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo znaczącymi elementami każdego przedsięwzięcia. W ostatecznie bez klientów firma nie może funkcjonować. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy biznesmeni?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wychodzi z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy menadżerowie chętnie korzystają z możliwości rozdawania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy internetowej, nadal wielu z nich uznaje, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne gratisy są owocnym sposobem reklamy firmy. Warto mieć to na względzie, decydując się na nabycie akcesoriów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej typowych gadżetów, możesz zdecydować się na gadżet taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Szeroki wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadżet.pl.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku mówią o tym, że lwia część menedżerów, bo aż 82,93%, decyduje się na nabycie artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Wśród najważniejszych kryteriów, jakie szefowie firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – przedsiębiorcy, chcący wręczyć swoim klientom upominek, coraz częściej szukają cennych i unikalnych artykułów, dopasowanych do specyfiki danego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – przedsiębiorcy zmagający się z świecącymi pustkami firmowymi budżetami powinni szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest dobry;
  • wygląd (65,8%) – właścicielom firm zależy na tym, aby wręczane przez nich upominki były ciekawe i dopracowane; ważny jest nie tylko sam produkt, ale też jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej kupowanych znajdują się upominki takie jak płócienna torba na zakupy; jest to dobry wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować pozytywny wizerunek w oczach wspólników;
  • funkcjonalność (56,1%) – menadżerowie nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie upominków, starając się, aby posiadały one charakter praktyczny; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na kupno firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy produktów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów dojeżdżających do pracy rowerem lub działających na otwartym terenie; część właścicieli firm zamawia też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy wybiera na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Rodzimi prezesi najczęściej wybierają artykuły promocyjne w formie artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne produkty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są również na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć bezczynnie w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można kupić w dobrej cenie – widać zatem dobrze, że artykuły te spełniają główne kryteria, które właściciele firm biorą pod uwagę podczas zakupów. A komu zwykle je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych szefowie zaliczają głównie wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie istotne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów oraz usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści płynące z obdarowywania klientów i partnerów biznesowych gadżetami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać też o tym, że właściciel firmy może zaliczyć wydatki związane z zakupem akcesoriów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w skutku czego odliczyć od nich podatek VAT. Duża część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów niewielkimi gadżetami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *