Najciekawsze zawody w marketingu online

Community Manager, Konsultant SEO, Web Analyst, Coolhunter. Stanowiska marketingowe istnieją w każdej większej firmie, jednak nie każdy wie, czym dokładnie zajmują się poszczególni specjaliści.Kierunki studiów związane z marketingiem od lat cieszą się wielką popularnością wśród kandydatów, gdyż posiadanie pracownika specjalizującego się w pozycjonowaniu strony internetowej i zarządzaniu mediami społecznościowymi jest dziś dla przedsiębiorstw koniecznością. Podpowiadamy, czym zajmują się osoby pracujące w branży marketingu online:

Community Manager

CM, czyli Community Manager, to najbardziej ogólne stanowisko odpowiedzialne za obecność firmy w Internecie, zarządzanie profilami w mediach społecznościowych i blogiem. Rzecznik danej marki. W przypadku mniejszych firm,Community Manager jest wielozadaniowcem iodpowiadaza ogólny projekt marketingu online, aktywacja profili i ich rozwójw sieciach społecznościowych, tworzenie artykułów na bloga i regularny pomiar wyników swoich działań.

Social Media Manager

W większych firmach te zadania podzielone są na kilka osób.Na przykład, Menedżer ds. Mediów społecznościowych (Social Media Manager)opracowuje strategię w oparciu o znajomość przedsiębiorstwa, branży i konkretne cele, do których dąży marka. Zbiera i interpretuje dane wykorzystując dostępne narzędzia analityczne, a także przygotowuje plan działania w sytuacjach awaryjnych.

Web Analyst

Analizą danych o ruchu na stronie internetowej zajmuje się Web Analyst. Analityk Cyfrowy sprawdza, czy stosowana strategia marketingu online działa poprawnie, poprzez zbadanie kim są użytkownicy przeglądający dane treści. Korzysta w tym celu z różnych narzędzi pomiaru jak Google Analytics, Google Ads, czy Google Tag Manager i innych pomocy, na przykład sieci VPN w celu sprawdzenia danych w wybranym miejscu świata. Pozyskane dane porównuje z poprzednimi okresami, aby sprawdzić, czy nastąpiła poprawa i na tej podstawie tworzy zalecenia.

Coolhunter

Za obserwowanie zachowań danej grupy społecznejw odniesieniu do jednego konkretnego produktu odpowiada Coolhunter, czyli Badacz nastrojów społecznych. Firmy najchętniej zatrudniają na to stanowisko osobę, która również należy do danej grupy docelowej. Coolhunter, działając podpobnie do tajemniczego klienta, bada reakcję użytkowników na konkretne zabiegi marketingowe, dzięki czemu firma może odpowiednio dostosować swoją strategię.

Web Designer

Web Designer projektuje, uruchamia i opiekuje się stroną internetową przedsiębiorstwa lub blogiem. Projektant dba o wizerunek firmy w Internecie i sprawia, żeby była dobrze wypozycjonowana. Jego zadanie to sprawienie, aby strona wyglądała estetycznie oraz była użyteczna, interaktywna i łatwa w nawigacji dla użytkowników.

Konsultant SEO

Optymalizacją widoczności strony w wyszukiwarce zajmuje się natomiast Konsultant SEO (z angielskiego Search Engine Optimization), który ma za zadanie zwiększyć oglądalność witryny i pozyskać nowych klientów. W tym celu dokonuje doboru strategicznych słów kluczowych, sprawdza linki wychodzące, stara się pozyskać wysokiej jakości linki przychodzące, które zwiększą liczbę wizyt, promuje stronę w mediach społecznościowych.

Polecamy:
Marketing i reklama przedszkoli oraz żłobków – jak ją realizować?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *