Jak pisać teksty SEO, które lubi Google oraz użytkownicy?

Jednym z najważniejszych elementów optymalizacji stron internetowych jest zadbanie o to, by znalazły się na nich treści dostosowane pod pozycjonowanie. Tekst przygotowany w oparciu o kilka ważnych zasad pozwoli dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, zainteresować ich treścią i sprawić, by zostali na dłużej, co przełoży się na umocnienie pozycji danej marki, a także na większe zyski. Jak pisać, by tekst był wartościowy, a jednocześnie pracował dla dobrego SEO strony?

Odpowiednie słowa kluczowe 

Teksty SEO to przede wszystkim takie, w których znajdą się słowa kluczowe, a więc frazy najlepiej oddające myśl zawartą w danym tekście, a jednocześnie często wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę.

Dobrze dobrane słowa kluczowe to sposób na pozyskanie większego grona klientów, a także na zwiększenie ruchu na stronie. Aby dowiedzieć się, które frazy będą najlepsze, można skorzystać z jednego z wielu dostępnych narzędzi sugerujących najbardziej popularne zapytania w danym temacie.

Tekst dla ludzi i dla robotów

Wiele osób zapomina jednak, ze słowa kluczowe to nie wszystko. Co prawda odpowiednie frazy na pewno wpłyną na pozycję danego linku w wyszukiwarce, jednak w ostateczności to ludzie, a nie roboty zapoznają się z ofertą i to właśnie ludzie decydują, czy dokonać zakupu albo skorzystać z danej usługi.

Tekst SEO często kojarzy się ze spamowaniem słowami kluczowymi, ale jest to właśnie zaprzeczenie dobrej jakości. Należy pamiętać, że dane frazy powinny być jedynie dodatkiem do treści, która sama powinna się bronić, a także angażować czytelników. Nie można zakładać, że nikt nie będzie czytał opisu produktów albo nie zajrzy na daną podstronę. Liczy się jakość tekstu, a nadmiar słów kluczowych będzie równie szkodliwy, co całkowity ich brak. Wystarczy użyć fraz raz czy dwa, wykorzystując też odmianę przez przypadki tak, by całość brzmiała naturalnie.

Istotne jest więc znalezienie balansu między najlepszymi frazami a wysoką jakością tekstu. Nie każdy jest w stanie sprostać temu zadaniu, dlatego nieraz warto skorzystać z pomocy, na przykład sięgnąć po usługę SEO copywritingu. Dzięki temu teksty napisze osoba, dla której tworzenie wartościowej treści zarówno dla ludzi, jak i dla robotów jest codziennością i nie sprawia większej trudności.

Oryginalność jest w cenie

O ile w wielu innych dziedzinach podążanie za schematami czy obowiązującymi trendami może przynieść najlepsze efekty, tekst SEO rządzi się innymi prawami. Tutaj ważna jest oryginalność, a właściwie przestrzeganie jednej zasady – by nie kopiować treści. Pozwoli to na uniknięcie kary od Google (algorytm Panda), czy „Duplicate Content”, przez które pozycja w wynikach wyszukiwania może znacząco spaść.

Warto pamiętać, że algorytmy Google z łatwością zweryfikują, na jakiej stronie tekst opublikowano po raz pierwszy, a tym samym ocenią, które treści stanowią tylko powielenie oryginału. Mogłoby się wydawać, że to rzecz oczywista i że mało która strona będzie kopiowała całe zdania. W przypadku sklepów internetowych ta tendencja jest jednak bardzo powszechna – wszystko dlatego, że właściciele witryn sięgają po opisy ze stron producentów, chcąc w ten sposób zaoszczędzić czas potrzebny na stworzenie wielu unikalnych treści albo po prostu myśląc, że opis od producenta będzie najlepszy.

Tu powstaje jednak pytanie – co zrobić, jeśli sklep liczy kilka tysięcy produktów i trzeba zmienić wszystkie opisy na oryginalne? W tym wypadku najlepiej zacząć od małych kroków, a więc skoncentrować się najważniejszych produktach i to dla nich w pierwszej kolejności stworzyć wartościową treść, a potem konsekwentnie poszerzać tę listę.

Tekst lepszy od konkurencji

SEO copywriter mający napisać tekst na dany temat często uprzednio odwiedza strony wyskakujące na pierwszych miejscach przy wyszukiwaniu pod kątem danej frazy kluczowej. Robi tak wcale nie dlatego, by skopiować treść od konkurencji – ma doświadczenie w tej branży i wie, że takie działanie przyniesie negatywne konsekwencje. Chodzi bardziej o zrobienie rozeznania i sprawdzenie, jak treść pojawia się na tych stronach i w jaki sposób jest prezentowana. To z kolei umożliwia dokonanie oceny, co zrobić, by stworzyć tekst, który byłby lepszy od pozostałych i cieszył się większym zainteresowaniem.

Ostatni szlif, czyli formatowanie tekstu

Wiadomo już, że tekst powinien być oryginalny, angażujący, lepszy od konkurencji i przyjemny w czytaniu, a jednocześnie zawierać słowa kluczowe. To jednak nie wszystko – równie ważny jest sam wygląd treści, w związku z czym niezbędnym elementem tworzenia dobrych tekstów SEO jest zadbanie o ich formatowanie.

Istotny jest tytuł, który nie powinien być zbyt długi, a jednocześnie dostarczać informacji na temat treści, jaką można znaleźć w tekście. Konieczne jest także podzielenie tekstu na akapity, by nie był on jednolitą ścianą słów, które ciężko się czyta.

Nad akapitami muszą znaleźć się natomiast nagłówki, dobrze też, by zamiast wymieniania po przecinku pojawiły się wypunktowania, dzięki czemu tekst jest jeszcze bardziej przyjemny dla oka i z łatwością można wychwycić z niego najcenniejsze informacje.

Źródło: Intellect

Polecamy:
Jak pisać dobre teksty?
Pozycjonowanie stron. Jakie rodzaje fraz kluczowych wyróżniamy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *